• mormia

Vart är det bra att bo i Enköping?

Ska jobba i Enköping i ca ett år och frågan är vart man kan bo? Och vart är det bra att bo? Hur är det med dagis? Min sambo är pappaledig nu så det är ingen brådska med dagis.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-17 13:34
    Det som finns att välja på nu är Öresundbro, Nedre lillsidan och Romberga. Det är långt till Öresundbro.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-17 19:02
    Jag vill hyra en 3:a innan jag väljer annat boende och då är det dessa tre alternativ som är lediga på EHB. Jag vill gärna höra mer.

Jag vill helst ha promenadavstånd till jobbet på Enköping kommun och nära till restauranger, dagis och mataffär. Mataffär och dagis kan ju också ligga mellan jobb och hemma. Det är inte fel om det finns promenadstråk, grönområden och sandlådor i närheten.

Varför har Lillsidan fått dåligt rykte?

• Svar på tråden Vart är det bra att bo i Enköping?
  • Lottis Pottis

Ja skulle ja flytta dit (kommer därifrån) så skulle ja inte bosätta mig i romberga eller lillsidan.

Leksing tills ja dör !
  • Stjärnstoft

Skippa Romberga och Lillsidan, för övrigt så skulle jag kunna bo vart som helst.
    Bodde där i flera år både i Fanna och centralt och trivdes kanon.

• mormia

Det som finns att välja på nu är Öresundbro, Nedre lillsidan och Romberga.

• Lottis Pottis

Ja då skulle ja välja örsundsbro direkt. E ju lite utanför stan.

Leksing tills ja dör !
  • SMARAGD

Hej!

Är från Enköping, eller ok bott där iaf 10 år ca.. Varfär är det bara dem 3 att välja mellan? O jag skulle också skippa Lillsidan och Romberga, men måste jag välja så Romberga tror jag, dock ej sämskarbogatorna.. Fast helst inget av dem, tyvärr är det Enköpings mest kriminellt belastade områden. Men om lillsidan, välj då så långt ner som möjligt, mot munksundet/statiol/"stan" Men skulle nog iaf välja Romberga.
    Örsundsbro, 15 min med buss typ.. O dem går ofta!Iom att uppsala bussen går förbi där!

//Lycka till!! Smaragd

• Dessie

TS: Jag säger emot de som redan har svarat - vi bor på Lillsidan och trivs toppenbra; men isf ska ni bo på NEDRE Lillsidan.
    Det är faktiskt INTE så kriminellt som folk vill göra sken av!!
    Det finns faktiskt kriminalitet även i villaområden.
    Jag tycker att det är bäst att du får skaffa dig en egen uppfattning
    De som tycker att det bor bara kriminella idioter på Lillsidan eller att det bara är kriminalitet i området - det är oftast "fina villapersoner".

• mormia

Jag vill hyra en 3:a innan jag väljer annat boende och då är det dessa tre alternativ som är lediga på EHB. Jag vill gärna höra mer.

Jag vill helst ha promenadavstånd till jobbet på Enköping kommun och nära till restauranger, dagis och mataffär. Mataffär och dagis kan ju också ligga mellan jobb och hemma. Det är inte fel om det finns promenadstråk, grönområden och sandlådor i närheten.

Varför har Lillsidan fått dåligt rykte?

• Dessie

Nedre Lillsidan byggdes om i början på 90-talet. Innan dess var det tyvärr "knarkarkvart" & "socialfall" och 90% invandrare i området.
    Men det är mycket bättre nu men de flesta ser tyvärr bara hur det var förut
    Jag är uppvuxen i Bålsta (2½ mil härifrån) så jag känner till området sedan innan. Min man är från Upplands Väsby så han visste inget om Enköping.
    När vi flyttade hit för 8 år sedan frågade han mig vad det är för sorts område och jag svarade att det är ett helt vanligt bostadsområde - och han stortrivs

• Dessie

Finns mataffär, skola, dagmamma & dagis i området.
    Tar 10 min att promenera till stan + 10 min promenad till kommunhuset.

• mormia

Dessa har jag att välja på

NEDRE LILLSIDAN STENFALKSGRÄND 4 2:a våningen Har inte Hiss

NEDRE LILLSIDAN LÄRKFALKSGRÄND 9 2:a våningen Har inte Hiss

ROMBERGA ROMBERGSGATAN 21 Bottenvåning Har Hiss

ROMBERGA ROMBERGSGATAN 55 Bottenvåning Har Hiss

ROMBERGA ROMBERGSGATAN 61 5:e våningen Har Hiss

Svar på tråden Vart är det bra att bo i Enköping?