• Upptaget

Lugninflammation? Symptom?

Har man ont i ryggen/lugnorna vid lunginflammation?

Har så ont i min rygg, sen kräktes jag iförrgår + hade feber. Och har sovit och sovit.

Det enda jag känner av nu är då ont i ryggen, och väldigt yr och trött.

Kan det vara lunginflammation? eller bara en influensa?
    Kan tilllägga att jag för ca 3 veckor sen hade en rejäl förkylning + feber! Vet inte om det kan ha något samband.

• Svar på tråden Lugninflammation? Symptom?
  • poik07

det kan det vara, gå in på sjukvårdsrådgivningen där står allt.
    Lunginflamation ger oftast en jobbig och rejäl hosta har du det...? Vårdguiden kan du oxå ringa eller gå in på, dom har ofta svar på dina frågor.
    Hälsningar Tessan

• isisisis

De ser det snabbt med en kontroll av sänkan.

har själv haft en kraftig en.

• Upptaget

Okej!

Nej har ingen direkt hosta faktiskt!
    Det enda som fick mig att undra va denna rejäla värk i ryggen.
    Men där emot, så gör de väldigt ont NÄR man väl hostar.

• poik07

Jag är ingen läkare men jag skulle nog besöka en vårdcetral imorgon om det inte går över. Såg på din sida att du ej fött barn så då kan jag nog utesluta propp i lungan, tror nog att du har någon form av influensa med tanke på dina andra symtom, men sök hjälp hos dom mer kunniga.
    Lycka till!!

• snillis

Ofta har man HÖG feber vid lunginflammation.
    Gå till vc i morgon så vet du säkert.

• april07

De gånger jag haft lunginflammation så har mitt symtom varit ont i ryggen.

• Luddvar

Man behöver inte ha hosta vid lunginflammation. Min dotter hostade inte ett smack, andades bara väldigt häftigt och hade hög feber. Hon blev inlagd i tre dagar pga lunginflammation. Sänkan var skyhög. Jag tycker absolut du ska bli kollad imorgon.

• Upptaget

Ringde vct idag, dom nejkade mig hjälp.
    Pga att jag varit hos dom förr pga ryggont. Nu är det en helt annan värk, isammband med feber och kräkningar, vilket jag sa.
    Men dom tog det inte på allvar. Sa bara att en läkare ska ringa mig så får ja prata med honom. Känns ju verkligen kul detta.
    Får vell hoppas att de inte är en lugninflammation helt enkelt.

Svar på tråden Lugninflammation? Symptom?