• TGIF

Ge mig exempel på bra "offwhite" / ä"ggskal" färg till mitt kök?

Det blir nog att vi målar köket i typ vad jag tror ibland heter offwhite eller äggskal, d.v.s inte helt supervitt....Ni som har målat era kök med liknande, vilken färgsort och typ namn använde ni? Finns det någon som har bilder?

• Svar på tråden Ge mig exempel på bra "offwhite" / ä"ggskal" färg till mitt kök?
  • Slarva

Vi har målat köket i nån sån färg. Har tyvärr inget namn på färgen men en färgkod skulle jag nog kunna gräva fram om du vill ha.

Bilder finns i galleriet, kanske inte de bästa bilderna om man vill se den exakta färgen iofs. 

Är lite för trött nu men säg till om du är intresserad av att se en bättre bild eller veta färgkoden så kan jag fixa det imorrn.  

• MickeoCattis

S0502Y är väl den traditionella äggskalsvita färgen som ibland också kallas Stockholmsvit.

• helenasthlm

var nyss hos färgbutiken och kollade på färg.....finns massor av olika vita nyanser.Jag rek att åka till en butik och kika där.

• Marie IE B

Vi målade vårt kök med Nordsjö Mio Mandel. Nu tror jag Mio har bytt och inte samarbetar med Nordsjö längre men i färgaffären vet de säkert vilken färg det var. Jag har t o m för mig att jag någonstans läst att Mio Mandel var samma färg som stockholmsvit = S0502Y.
    I vardagsrummet har vi Nordsjövit, den är vitare än Mio mandel men utan att för den skull vara kritvit.

• TGIF

Skall försöka införskaffa mig en provburk med S0502Y... Men målar man taket oftast i riktigt vitt om man har "stockholmsvitt" på väggarna?

• Marie IE B
    TGIF skrev 2008-04-16 23:16:48 följande:
    Skall försöka införskaffa mig en provburk med S0502Y... Men målar man taket oftast i riktigt vitt om man har "stockholmsvitt" på väggarna?
    Tak målar man som regel med kritvitt.
Svar på tråden Ge mig exempel på bra "offwhite" / ä"ggskal" färg till mitt kök?