• LOTTAAA

Någon annan i v.24-25 som tycker det är jobbigt att vara gravid?

Jag tycker det är rätt jobbigt, visst jag är glad att jag ska ha barn och att jag är gravid, men det gör ont i magen så mkt till och från :-S kramper o ont när man går o rör sej ibland, känns bara som att allting är löst därinne och bara skumpar omkring och ömmar..

Nån mer som känner likadant?

• Svar på tråden Någon annan i v.24-25 som tycker det är jobbigt att vara gravid?
  • Camri

jag känner med dig. fast jag är i vecka 34. har känt så sen vecka 27 ungefär.
    det känns så dumt för jag har försökt bli gravid så länge och nu är jag så trött på det,vill bara att barnet ska komma nu!!!

• Standpat

ja... jag hoppas på att kunna börja njuta lite nu. har varit så mycket med njursten och allmäna sjukdomar så jag har inte njutit en dag av att vara gravid tror jag. är nu i vecka 24. mina vänninor bara tjatar om att man ska vara så lycklig och att det är den bästa tiden i livet att vara gravid. när jag inte känner det så har jag nästan fått dåligt samvete...

men som sagt hoppas på bättre tider nu!!

• ole dole doff

jag kan sålla mig till er lilla grupp.. trivs inte alls som gravid.. massa illamående i 4 månader o sammandragningar som kommer tätt o gör svinont, hela tiden,, ja vill bara att lillpruppen ska komma snart så detta e över o vi få ha h*n hos oss..

• LOTTAAA

Skönt att det finns flera iallafall.. det är jobbigt varje dag nästan, problem med ont i magen lite här och var, det är skit jobbigt, man klarar inte av sina vardags sysslor lika bra när man får ont o det blir jobbigt :-S

Strandpat:
    Njursten? fy då, hur kändes det det då? eller hur gick det o så?

Jag vill oxå som ni andra att det ska vara v. 39 eller nåt nu så att den är "färdig"
    Alla mina vänner som är och varit med barn tycker inte alls det varit lika jobbigt o haft ont i magen som jag har orättvist kan man känna :-P

Men vi känner säkert att det är värt det när h*n kommit ut

Camri:
    Hur hade du ont i magen o så? vill du beskriva lite hur du haft?

• jannike85

jag börjar känna att det är jobbigt nu, får sammandragningar eller liknande när jag gått förmycket, blir super trött snabbt, världens sämsta kondition också.. Känns som jag bara klagar, haha!

• Helene m Olivia o Sigrid

Ja fy fan!

Först illamående i fyra månader, sen fick jag magkatarr och så kom foglossningen from hell, andfåddhet, yrsel, foglossning, sammandragningar, foglossning, huvudvärk, nämde jag foglossning?
    Är nu sjukskriven... för foglossning!

Men annars mår jag skitbra!

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Bäbis 080805 ♥
  • sunshine35

hej alla gravida..det är samma här,allmänt jobbigt att vara gravid,väntar mitt 3dje och är ett antal år äldre den här gången och det gör sitt.mådde jätte illa första 5 månaderna,ont i ryggen,och nu e jag halv tids sjuk skriven för carpel tunnel syndrom.en svulnad i handlederna och domnader i händerna.har jag otur blir det operation.så nu vill man bara att den lille knodden ska titta ut.gör ju inte saken lättare att det ska bli värmerekord i sommar,och jag ska ha 18 aug först.pust

• marre799

Hej hej,,
    samma här. Och jag är bara i v.20... Det känns när jag jobbar speciellt. Det sliter och drar i magen.. och brukar även få magkatarr och sura uppstötningar. Och ryggen ska vi inte tala om... det strålar från bäckenet ner i ena benet... blää. Känner mig som en klumpedeuns redan... hur ska det bli senare?!
    Men jag ääälskar bebis där inne

• Reglementet

Det är inget kul att vara gravid. Det är ett nödvändigt ont bara.

• Belle84

Jag är i vecka 24 och har börjat må så himla illa. vaknade inatt och var tvungen att stå upp för att liggläge kändes som att jag skulle kräkas. Mår fortfarande illa. Känns lite som halsbränna först, men går sen över till rejält illamående. jag har ont i ryggen också, och på nåt sätt känns det som att det hör ihop med illamåendet. Det kommer och går samtidigt.

Och jag har inte mått illa en enda dag under graviditeten fram tills nu! Usch, nån annan som har varit med om det här?Ska det verkligen börja i vecka 24?

Svar på tråden Någon annan i v.24-25 som tycker det är jobbigt att vara gravid?