• jennychristina79

Pannacotta

Ska göra pannacotta till många personer och behöver tips på fina glas (inte för dyra då jag behöver många)som man kan få plats med i en vanlig kyl också!
    Inte lätt jag vet, men någon kanske precis har köpt bra snygga glas som skulle passa.

• Svar på tråden Pannacotta
  • DorisDaisy

Jag har gjort pannacotta till många, och hällt i vanliga plastmuggar (såna som brukar sitta i automater, urinprov o dyl :o)) när de stelnat. Helt perfekt, snyggt när man stöpte upp dem, uppochner sen också, (på en hallonspegel kanske?).

Vile dom inte ramla ut av sig själva, så klippte jag upp dom lite, och drog upp en reva på sida. Rekommenderas!

• HemmaHosSofi

Jag skulle gått till Åhlens, dom brukar ha ett brett utbud ( i alla fall där jag bor).
    Blev bra sugen på pannacotta nu, får nog bli till helgen!

Joline 080219
  • jennychristina79
    Svar på #1
    Bra tips!!! men blir dom inte väldigt små då?
    DorisDaisy skrev 2008-04-16 21:51:03 följande:
    Jag har gjort pannacotta till många, och hällt i vanliga plastmuggar (såna som brukar sitta i automater, urinprov o dyl :o)) när de stelnat. Helt perfekt, snyggt när man stöpte upp dem, uppochner sen också, (på en hallonspegel kanske?). Vile dom inte ramla ut av sig själva, så klippte jag upp dom lite, och drog upp en reva på sida. Rekommenderas!
  • DorisDaisy
    jennychristina79 skrev 2008-04-16 21:53:54 följande:
    Svar på #1Bra tips!!! men blir dom inte väldigt små då?
    Nää, alldeles lagoma :o)
    Det finns ju olika storleka även där... Men har man ätit varmrätt innan så är det nog. Jag brukar servera med typ färska ättsockrade bär och riven choklad. Om det är vanilj. HAr provat saffran i vintras, serverade det med hallon, de var huuur gott som helst. (Fan, nu blir det pannacotta i morgon..)
  • Mamsingen

Det finns ju "fina" engångsglas också i lite hårdare plast i olika färger. Det hade jag kört på.

• h81

jag skulle köpt ljuslyktorna galej på ikea!! 9 kr för 4 st är det väl?? tycker dom är fina o funkar bra till köket med!!

• jezzie

Galej var ett bra tips, men jag köpte nyligen rökfärgade DIOD på IKEA till en lakritspannacotta men de är ju inte jättebilliga om man ska ha jättemånga.

• Josse

Jag tar gubbens whiskey glas eller mina små selterglas och lägger krossade frysta osötade jordgubbar i botten några tsk sen häller jag på pannacottan (ca 1 dl i varje glas) för sedan så flyter de upp igenom i stelningsprocessen vilket gör att det inte blir så där massivt sött i flera skedar utan det blandas på ett både vackert och smakrikt sätt i glasen. Toppa brukar jag göra med något blad tex mynta eller citronmeliss.

Lycka till!

• Josse

Kan vara svårt att få in många i kylen men till nyår brukar jag göra i martiniglas.

Svar på tråden Pannacotta