• svea84

Minnen växasäng

Är snart dags för en växasäng till sonen och har tittat lite på Ikeas Minnen växasäng (svart "gjutjärn") och undrar om någon kan dela med sig av för och nackdelar??!

• Svar på tråden Minnen växasäng
  • Mama75

Hej båda mina stora tjejer har denna säng. Trivs bra med den, fast den delade madrassen som man skall köpa till är inte så bekväm när man väl drar ut sängen...blir sådan stor skarv/skarvar. men ifs bara köpa ny madrass i takt med att "sängen växer"...

Min små älskilingar Alice, Alva & Agnes
  • Busbellan

Sonen har den och vi är jättenöjda med den och snygg är den ju också
    Den enda nackdelen jag kan komma på är om barnet sover utan pyjamas så kan metallen kännas lite kall om man hamnar mot den.

Mamma till Nora, August och Ella
  • svea84

Det jag funderar mest över är att det inte är någon direkt stödbräda och att han då kommer trilla ur sängen!?
    Funderade på om man kunde köpa en tunn bäddmadrass till och ha över den delade madrassen och sedan när sängen är helt utdragen köpa en resårmadrass eller liknande!?

• Busbellan
    svea84 skrev 2008-04-16 22:17:55 följande:
    Det jag funderar mest över är att det inte är någon direkt stödbräda och att han då kommer trilla ur sängen!?Funderade på om man kunde köpa en tunn bäddmadrass till och ha över den delade madrassen och sedan när sängen är helt utdragen köpa en resårmadrass eller liknande!?
    Nejdå, trilla ur kommer han inte göra. När man har sängen ihop i kortaste läget så blir det inte mycket mellanrum mellan kanterna på sidan
    Mamma till Nora, August och Ella
  • svea84

Ok, svårt att se när sängen är uppställd i fullt läge på Ikea, men va bra då behöver jag inte vara orolig för det.
    Tack för svaren!!

Svar på tråden Minnen växasäng