• Anonym (Undrande)

Är pengarna dragna från kontot?

Om ens köp står som "kortköp" på saldot och inte " res kortköp" betyder det då att pengar är dragna för om kortköpen?
    Tycker att saldot inte riktigt stämmer med vad jag trodde att jag hade kvar...

• Svar på tråden Är pengarna dragna från kontot?
  • raspberryrevolution

beror lite på vilken bank man har, Swedbank har tex ändrat och tagit bort reserverat utan de drar pengar och sen kommer det ett datum för när det är bokfört.

• Anonym (Undrande)
    raspberryrevolution skrev 2008-04-17 09:34:00 följande:
    beror lite på vilken bank man har, Swedbank har tex ändrat och tagit bort reserverat utan de drar pengar och sen kommer det ett datum för när det är bokfört.
    Det är Nordea det gäller. Jag tycker ju att pengarna borde vara dragna när det står kortköp och inte res kortköp, men är osäker på om det är så.
  • raspberryrevolution

men då borde ju pengarna vara dragna om det står kortköp, stämmer det med summan då om du räknar in det köpet?

• Anonym (Undrande)
    raspberryrevolution skrev 2008-04-17 09:39:43 följande:
    men då borde ju pengarna vara dragna om det står kortköp, stämmer det med summan då om du räknar in det köpet?
    Har kollat igenom allting nu och det är ett köp på drygt 2900:- som inte längre syns alls. Köpet gjordes den 6/4. Så när de väl drar dom pengarna så stämmer nog summan. Drygt bara att dom tar bort hela köpet från mitt saldo så länge, undrar när dom tänker dra dom pengarna?
  • Anonym

Ibland när man gör kortköp så kan det ta tid innan pengarna dras.

Jag åkte taxi en gång och betalde med mitt VISA-kort och efter en vecka hade pengarna ännu inte dragits fast då stod det inte reserverat eller något. Jag ringde Swedbank och frågade varför och de sa att oftast så lämnar taxichaufförer inte sina kvitton på kortköp så ofta utan oftast en gång i månaden så att det kan ta en månad innan pengarna dras.

Det dröjde tre veckor efter taxifärden innan pengarna drogs. Det var lite jobbigt att hålla helkoll på mitt konto varje dag så att den dag de tänkte dra pengarna fanns det pengar som räckte.
    Jag brukar inte ha koll varje dag hur mycket jag har på mitt konto.

• Anonym (Undrande)
    Anonym skrev 2008-04-17 14:20:31 följande:
    Ibland när man gör kortköp så kan det ta tid innan pengarna dras.Jag åkte taxi en gång och betalde med mitt VISA-kort och efter en vecka hade pengarna ännu inte dragits fast då stod det inte reserverat eller något. Jag ringde Swedbank och frågade varför och de sa att oftast så lämnar taxichaufförer inte sina kvitton på kortköp så ofta utan oftast en gång i månaden så att det kan ta en månad innan pengarna dras.Det dröjde tre veckor efter taxifärden innan pengarna drogs. Det var lite jobbigt att hålla helkoll på mitt konto varje dag så att den dag de tänkte dra pengarna fanns det pengar som räckte.Jag brukar inte ha koll varje dag hur mycket jag har på mitt konto.

Okej. Det här är dock ett köp från en stor barnklädeskedja så jag kan ju tycka att pengarna borde försvunnit tidigare när dom stod som reserverade pengar från början, sen kom tillbaka på kontot för någon vecka sen och därefter inte dragits alls.

Men nu får jag väl hålla stenkoll på att pengarna finns den dagen dom vill ha dom.

Svar på tråden Är pengarna dragna från kontot?