• Pumanprinsen

Reproduktionsmedicin i Sahlgrenska?

Hej!

Undrar om det finns fler som har tid eller har genomgått behandling i Sahlgrenska?

Började med utredningen för ca 8 månader sen hos min privat läkare. Sen dess har vi tagit flera blodprover och min man har även lämnat spermaprov. Hon skickade sedan en remiss till Sahlgrenska och nu väntar vi
    Nu antar jag att vi får veta vilket typ av hjälp vi kan få?

Vi har tid den 22 april och längtar verkligen..
    Men undrar vad som kommer hända, vad kommer dom säga?

Nyfiken på er som går/ska eller har gått där

• Svar på tråden Reproduktionsmedicin i Sahlgrenska?
  • saraemma

Hej! Vi har gått hos privat gyn och påbörjat utredning, lämnat spermaprov, tagit prover m.m. Har ätit fem kurer pergo som inte har funkat, ska nu göra titthålsoperation och sen skickas vår remiss till Sahlgrenska.

• Pumanprinsen

Hej!

Skönt att höra att det finns fler
    Jag har faktiskt inte fått nån kur av pergon, antagligen för att det inte har behövts. Tycker att jag knappt har fått svar på om det är nåt problem med mig...

Titthålsoperation? berätta mer..

saraemma skrev 2008-04-17 13:58:02 följande:
    Hej! Vi har gått hos privat gyn och påbörjat utredning, lämnat spermaprov, tagit prover m.m. Har ätit fem kurer pergo som inte har funkat, ska nu göra titthålsoperation och sen skickas vår remiss till Sahlgrenska.
  • saraemma

Man gör titthålsoperation för att se om det är fri passage i äggledarna samt ifall man har cystor eller endometrios m.m. Man blir sövd och sen går de in vid naveln och i ljumsken (tror jag). Jag är jättenervös! Men min gyn sa att de gärna vill på Sahlgrenska att man har gjort det innan man kommer dit. I mitt fall är det bra att göra så mycket som möjligt här hemma eftersom vi har 17 mil att åka till Göteborg! Ibland gör man bara en äggledarspolning, det är enklare och man behöver inte bli sövd, men då ser de bara om det är fri passage.

Vad har de kollat upp på dig? Vet du att du har ÄL?

• Pumanprinsen

Oj vad avancerat det lät!

Enligt alla mina prover och undersökningar så ser allt ok ut..
    Det är dock min mans sperma prover som var dåliga.
    Hoppas att vi får rakare svar från Sahlgrenska.

saraemma skrev 2008-04-18 07:59:49 följande:
    Man gör titthålsoperation för att se om det är fri passage i äggledarna samt ifall man har cystor eller endometrios m.m. Man blir sövd och sen går de in vid naveln och i ljumsken (tror jag). Jag är jättenervös! Men min gyn sa att de gärna vill på Sahlgrenska att man har gjort det innan man kommer dit. I mitt fall är det bra att göra så mycket som möjligt här hemma eftersom vi har 17 mil att åka till Göteborg! Ibland gör man bara en äggledarspolning, det är enklare och man behöver inte bli sövd, men då ser de bara om det är fri passage. Vad har de kollat upp på dig? Vet du att du har ÄL?
  • saraemma

Va skönt att ni har tid så snart! Du kan väl skriva här sen och berätta vad som händer? Vi får väl antagligen vänta tills efter sommaren...

• Pumanprinsen

Självklart gör jag det
    Snart och snart.. det har gått flera månader sen vi började utredningen.
    Aaa det jobbigaste är att vänta..

saraemma skrev 2008-04-18 08:08:55 följande:
    Va skönt att ni har tid så snart! Du kan väl skriva här sen och berätta vad som händer? Vi får väl antagligen vänta tills efter sommaren...
Svar på tråden Reproduktionsmedicin i Sahlgrenska?