• inferno

någon som vet vilken skattetabell jag är med i??

Är arbetslös och vet inte vilken skattetabell jag är med i...finns allt från 29 till 38 eller nåt sånt...snälla hlälp har fått en efterskatt på 9000 och undrar om de har dragit för lite skatt......

• Svar på tråden någon som vet vilken skattetabell jag är med i??
  • Birgitta2

Kolla din kommunalskatt på skatteverket.se. Har ni en kommunalskatt på ex.vis 32.0-32,49% så skattar du i skattetabell 32. Om du är med i svenska kyrkan vill säga. Annars skattetabell 31.

• Birgitta2

Sen skall du troligen skatta efter kolumn 5 (för arbetslösa). Har du kvar alla kontrolluppgifter så är det ju jättelätt att kolla.

• inferno

Bor i jönköping i barnarp

• inferno

Ha ha ha du är rolig tror du att jag sitter och baara frågar utan att ha sökt själv?? Det är ju på skatteverkets hemsida jag har varit medn jag förstår inte riktigt och därför frågar jag er!!! OK?!!

• inferno

Jag har ju iof förra året bott både i jönköping och i skåne...hur funkar det då????

• Birgitta2

Inga problem. Du kollar de månader du bott i kommunen/kommunerna i Skåne och den inkomst du hade de månaderna, sen kollar du på Jönköpings kommun och de månader du bodde där. Och om du jobbade några månader så skattar du i samma skattetabell men i kolumn 1 istället för kolumn 5 (om du är arbetslös).

• sommartorpet
    inferno skrev 2008-04-17 13:43:55 följande:
    Jag har ju iof förra året bott både i jönköping och i skåne...hur funkar det då????
    Man skattar i den kommunen som man var folkbordförd i 1:a november året innan inkomståret. Så bodde du i Skåne 1:a nov 2006 så är det där du skattar hela 2007.
  • Birgitta2
    sommartorpet skrev 2008-04-17 14:54:40 följande:
    Man skattar i den kommunen som man var folkbordförd i 1:a november året innan inkomståret. Så bodde du i Skåne 1:a nov 2006 så är det där du skattar hela 2007.
    Ja just det. Det gör man ju. Tack för påminnelsen.
Svar på tråden någon som vet vilken skattetabell jag är med i??