• natyjavi

har ni tagit ut era bebisar efter bad??

Hej

Tänkte kolla med er om hur ni burit er åt då det gäller bad och utgång på samma dag.
    Min lilla tjej är snart två månader och jag har hitills inte tagit ut henne den dagen jag badat henne..
    hon har tillfrisknad från feber och magsjuka sen typ tre dagar...
    känns lite skeptiskt till det då, mest eftersom hon e liten....om några månader blir det nog inte samma oro...

hon har varken feber eller magsjuka nu...

• Svar på tråden har ni tagit ut era bebisar efter bad??
  • santanas

Sonen var i och för sig 5 månader när vi började på babysim men vi går ju alltid ut efteråt men han är ju helt torr och välklädd så jag tror inte det är någon fara alls.

• bambigirl

Om vi badat på babybad eller så så har vi ju tagit ut honom. Men bad hemma gör vi alltid då vi inte ska ut, annars badar vi på kvällen.

• Mollan

Jag brukar bada på kvällen men om jag hade badat på dagen hade jag inte tvekat att ta ut honom, efter att håret torkat (brukar ju gå jättefort på en bebis).

• bambigirl

Sonen har jättetorra kinder så jag tvättar aldrig ansiktet på honom innan vi går ut.

• Pisan

Jag badar alltid på kvällen.

• LisaHampus

vid babysim vistas vi ju ute... vi bad hemma tar vi de altid kvällstid..
    men är de minus grader ute behöver man ju inte gå ut... men är de bekväm temp ute så är de nog ingen större fara.. man kan ju vänta ett par timmar.

• natyjavi

jaaa...nu vart det så att jag brukar ju bada på kvällar men nu hade inte jag badat på drygt mer än en vecka...hon bajsade sååå mkt att hela ryggen och så blev smutsigt...det var likabra att göra det på en gång..

ska nog stanna inne idag...

• Havsjungfrun

bambigirl skrev 2008-04-17 13:49:11 följande:

Om vi badat på babybad eller så så har vi ju tagit ut honom. Men bad hemma gör vi alltid då vi inte ska ut, annars badar vi på kvällen.
    Samma här.
  • Pilea

Ja lite frisk luft skadar väl aldrig! Bara hon har mössa, men det antar jag väl att hon har.

• trädgårdstjejen

Frisk luft är nyttigt ;) se bara till så att hon är varmt klädd så ska det inte vara någon fara. Man blir inte förkyld av kylig luft. Har du en bärsjal så är ju det jättebra vid sådana här tillfällen =)för då sitter hon ju mot dig och får värme från din kropp och du har koll på henne hela tiden.

• MiniFröberg

Bara bebisen är torr så ser jag inget som skulle göra att man inte kan gå ut bara för att man badat samma dag?

• mludvigs

Har inte ens tänkt att det inte skulle vara bra att vara ute samma dag som man badat. Känns ju nästan lite överdrivet...... varför skulle det inte vara bra? Är det riktigt kallt ute så går man ju inte ut med blött hår men annars ser jag inga problem med att gå ut om bebisen badat.

• JeanneDArc

Har jag missat något eller? Varför är det farligt?

• bambigirl

Inte farligt. Men när man badar tvättar man bort det naturliga fettet man har i huden vilket gör att man blir mer känslig för väder och vind. För min son som är en torris är det onödigt. För dottern som har perfekt hud kvittar det.

• JeanneDArc

jaha det var bara så ni menade.. men det lär man väl märka om barnet har torr hud eller ej? Blir barnet torrt får man väl smörja in och undvika att göra så i framtiden om man kan.

• saris

Badar alltid på kvällen han sover så gott sen. Men jag hade nog inte tagit ut honom som vädret är nu om han badat på dan, om man inte är på babysim då.

Svar på tråden har ni tagit ut era bebisar efter bad??