• Anna Paulita

Vad är det som är så bra med Dermalogica?

Alla snackar så mycket om det märket, hur fantastiskt det är. Vad är det som gör det märket så bra???

• Svar på tråden Vad är det som är så bra med Dermalogica?
  • Anna Paulita

Men jag vet ju att många här använder Dermalogica...vart är ni??

• firewalkwithme

Jag vet inte vad det är, trodde kanske inte helt på hypen, men nu är jag helt SÅLD ! Jag har fått en ny hy känns det som. Och jag har provat MÅNGA andra märken. Men exakt varför vet jag ju inte .

• Hallonmopeden

firewalk.... Vilka produkter använder du? Du har tidigare skrivit att du har torr hud (supertorr eller?).... jag har ingen hudterapeut i närheten som jobbar med dessa produkter och funderar på att skicka efter....

• Tjoflöjt

Jag använder Dermalogica och tycker deras produkter är toppenbra. Jag har blandhy och har tidigare aldrig hittat nåt som är riktigt bra. Antingen poppade finnarna upp eller så blev jag fnösktorr! Nu har jag jättebra hy!

• firewalkwithme

Japp, jag har torr hud på sommaren och mycket torr på vintern. Använder nu Essential Cleansing Solution, Multi-Active Toner och Intensive Moisture Balance. Är verkligen supernöjd, huden är SÅ mjuk och smidig!

Ska komplettera med en mask sen också .

• Anna Paulita
    Tjoflöjt skrev 2008-04-17 17:17:41 följande:
    Jag använder Dermalogica och tycker deras produkter är toppenbra. Jag har blandhy och har tidigare aldrig hittat nåt som är riktigt bra. Antingen poppade finnarna upp eller så blev jag fnösktorr! Nu har jag jättebra hy!
    Jag har också blandhud, är dock lite osäker på vilka produkter jag ska använda. Vilka har du???
  • MammatillMeja

åh ja skrev precis en tråd om tips med fuktkräm för mitt snustorra ansikte....kanske detta kan vara nåt??vad är de,var köper man det?

gör lagen om könstympning könsneutral NU!
  • firewalkwithme
    MammatillMeja skrev 2008-04-17 17:24:24 följande:
    åh ja skrev precis en tråd om tips med fuktkräm för mitt snustorra ansikte....kanske detta kan vara nåt??vad är de,var köper man det?
    Absolut billigast är att köpa på www.jerseybeautycompany.com
    Och om du är snustoor rekommenderar jag verkligen detta, det har gjort underverk för mig !
  • MammatillMeja
    firewalkwithme skrev 2008-04-17 17:28:48 följande:
    Absolut billigast är att köpa på www.jerseybeautycompany.comOch om du är snustoor rekommenderar jag verkligen detta, det har gjort underverk för mig !
    ja alltså,ja är snustorr i nästan hela ansiktet förutom tyå hakan och lite vid hårfästet där ist finnar älskar att bosätta sej...finns det ngn bra sort som passar sån blandhy?räcker de me en kräm,eller "MÅSTE" man använda rengöringskräm osv?
    gör lagen om könstympning könsneutral NU!
  • firewalkwithme
    MammatillMeja skrev 2008-04-17 17:30:44 följande:
    ja alltså,ja är snustorr i nästan hela ansiktet förutom tyå hakan och lite vid hårfästet där ist finnar älskar att bosätta sej...finns det ngn bra sort som passar sån blandhy?räcker de me en kräm,eller "MÅSTE" man använda rengöringskräm osv?
    Törs inte svara då det gäller blandhyn, fanns ju någon annan i tråden som hade liknande? Man måste naturligtvis inte använda alltihop, en kräm kan nog ge bra resultat. Oftast blr det ännu bättre med alla produkter, i mitt fall verkar rengöringen vara revolutionerande, men jag tycker du ska börja med en kräm och se hur det känns !
  • hylero

Jag har känslig hy.
    Använder:
    ultracalming cleanser, på kvällen
    multi active toner
    intensive moisture balance
    daily microfoliant, var annan kväll

• Tjoflöjt

Jag har Special cleansing gel, multi active toner och active moist. Köp ett prova på-set för normal/fet hud och testa!

• Indianica

Jag har provat lite olika produkter och Dermalogica är det dyrare märke jag fastnat för. Enda nackdelen rä att vissa produkter kan upplevas som något starka och att vissa saker luktar aningens skumt enligt mig. Jag använder just nu "The bar" en "tvålfri" tvål som jag tycker är bra, köpte för 125 på Strawberrynet, kostar runt 250 i butik IRL. Däremot funkar inte deras fuktkrämer för mig alls, jag blir flottig och de luktar för illa för mig. Det enda jag tycker är bra är deras tinted day creme, den har jag på sommaren. Fin, skir, lite glittrig och täpper inte till porerna.

Har kompisar som avhudar deras "boosters", men har inte tstat själv.

Det kan ju vara bra tat fråga en hudterapeut, Det finns ju "facemapping" sedan behöver man kanske inte köpa allt rekommenderat på salongen utan kanske bara ngn produkt och resten köper man via nätet, så brukar jag göra då det gäller hårprodukter. Man slipper kanske felköp, skriver kanske, eftersom hudterapeuter inte alltid vet bäst

Svar på tråden Vad är det som är så bra med Dermalogica?