• Lady Bling

Är Kappahls barnkläder stora i storlekarna?

Varför skiljer det så mycket på storlekarna mellan olika större klädmärken som Kappahl, HM och Lindex?

Till exempel byxorna och pyjamasarna från Kappahl är ju jättestora om man jämför med Lindex, fast dom är i samma storlek.

Är Kappahls barnkläder väldigt stora i storlekarna eller är det bara jag som tycker det?

• Svar på tråden Är Kappahls barnkläder stora i storlekarna?
  • MiniFröberg

Inget jag har märk. Däremot stör jag mig på att de nästan bara har dubbel storlekar. De är ju oftast som den större storleken, 74/80 är ex. stor som en 80. Och då finns ju bara varannan storlek att köpa. Mycket irriterande tycker ´jag.

• Flickan och kråkan

Jag tycker tvärtom. Lustigt.

Lindex tycker jag är ganska stora, åtminstone har de lite mer utrymme på bredden för min lille knubbis

HM har kläder för slimmade bebisar, och kappahl lite mittimellan. Lite olika på kappahl tycker jag. Vissa kläder är urtrånga med tanke på centilång, andra stora.

• Sencha

Nu var det länge sedan jag köpte något på kappahl. Men när sonen var liten så har jag för mig att jag upplevde att kappahls kläder passade länge. Fast jag upplevde det nog snarast som att det berodde på att de töjde sig mer.

Son född 2004; BF 11 juli
  • Ninette

sist jag köpte kläder till min nu 2 1/2 åring då hon drog 86/92 i andra märkten så var setet från Kappahl nästan för litet i stl 98/104. Nu har hon växt i 98/104 i andra märken men Kappahl setet är undanlagt sedan 2-3 månader...
    Även stora dottern fick nåt plagg från Kappahl då hon fyllde och hälften av dom var pyttesmå i storlek (medans långkalsongerna fårn kappahl var jättestora i storlek....)

• Siili

De plagg jag har från Kapp-Ahl är större än de i samma storlek från andra affärer (har dock inte så väldigt många plagg därifrån). Min son har nu en body i strl 62/68 från Kapp-Ahl och den är lika stor som Lindex 74.

Gabba Gabba Hey
  • Livshlädje

Har bara råkat ut för tvärtom - dottern har krävt en storlek större på byxor vi köpt på kappahl - jämfört med alla andra kedjor!

• Pollygrip

Jag tycker också att kappahl är lite små måste köpa byxor i 86 när hon egentligen har 80....

• Zlato

Jag tycker KappAhls kläder är stora i storleken men även H&M:s tycker jag.

• Susiepie

Jag tycker kappahls är stora i stl iaf på tröjor det är det jag köpt där breda är dom iaf

Våran älskade familj Stoffe Susie Makke och Lillibebis
  • Daniels brud

Gillar heller inte att det är dubbla storlekar som 74/80 som är för stort för dotterna men 62/68 är för litet för hon är mellan 68 och 74 nu. Gillar inte alls dubbelstorlekarna...

Däremot har jag märk en annan sak: om man köper en body på Lindex (som jag gjorde) i tex strl 74 på flickavdelningen och jämför med en från pojkavdelningen i samma storlek, så är pojkbodyn större.

• UllaBella

Dottern är 74 cm lång, väger 10 kg.

Hon har stl.86/92 på Lindex som har löjligt små kläder, både tjej och retro. Hon har alltid behövt större stl. därifrån. Stl86 är för smått.

Kapp Ahl stl. 86
    H&M stl.80 en pyjamas i stl.74 som börjar bli lite,lite kort i ärmarna nu.

P.O.P stl 80

Ellos stl. 80

• UllaBella

Jag upplever att Kapp Ahl ofta har ganska breda kläder och lindex smala.

• UllaBella

hmmm inlägg nr.11 skulle det stå både tjej och UNISEX inte retro...

• UnderbaraSöner

en butiksbiträde sa till mig på kappahl att kläder upp till 74/80 är oftast väldigt stora hos de i jämförelse med andra affärer. men från 86 och uppåt är det "normala" storlekar.

Svar på tråden Är Kappahls barnkläder stora i storlekarna?