• MiaP

Dessa spänntak!

Har precis börjat riva ett rum på övervångingen. Tak, väggar, golv, fönster, rubbet måste bytas ut. Spänntak ner och vad finns under? Jo, isolering. Inga reglar. Hur sjutton ska man bära sig åt? Det är ett stort rum så det går inte bara att regla rakt över hela rummet (förmodligen därför det var spänntak från början).

Nu har jag hittat en hemsida där de säljer modernare spänntak. De är i tyg och behöver alltså inte målas eller spacklas. Dessutom är de tvättbara. Ser snyggt ut på bild men jag är tveksam. Finns det någon som har satt upp spänntak på senare år? Nyfiken på hur det skulle kunna bli. Vi skulle spara flera dagars jobb om det här skulle fungera.

www.innertak.se/varfor_svart_enkelt2.htm

Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-17 15:19
    www.innertak.se/ Startsidan istället.

• Svar på tråden Dessa spänntak!
  • musli

Vet inte hur det funkar med spänntak, vi har inga i vårat gamla hus, men kolla med folket på forumet under byggnadsvård på www.byggahus.se

• MiaP

Tack! Ska kolla in den sidan.
    Men om någon vat något så vore jag jätteglad.

• engios

vi har oxå spänntak i vardagsrummet i vårt nya hus...sa inte mäklaren till er vad som fanns ovanför när ni köpte det??

det gjorde iaf vår....

• MiaP

Vi köpte inte huset genom mäklare. Det hade heller inte spelat någon roll om vi vetat vad som finns under eftersom taket var trasigt och behöver bytas.

Vad har ni för spänntak? Är det målat eller i tyg?

Svar på tråden Dessa spänntak!