• SiLiOs

    Akta er för Tele2/Comviq!! Skitbolag!

    I november förra året sa jag upp mitt abonnemang hos tele2/comviq. Allt gott. Hade tre månaders uppsägningstid och var införstådd med det.
    Blev sen med en räkning under uppsägningstiden som nu ska betalas. Fast det har egentligen inte med saken att göra.

    Idag fick jag en räkning på 2 månaders period, va??!
    Jag hade ju sagt upp det!
    Ringde tele2 och ville få lite klarhet och de sa att nummret inte alls var avslutat. Ehh?!
    Jag är säker ända in i benmärgen att jag avslutade abonnemanget, och att en personal på tele2 skulle ordna det åt mig. Nu sa de istället att det datumet jag skulle sagt upp det så skulle numret porteras istället. Nötter!
    Så nu får jag sitta och betala massa pengar 3 månader till för att DOM är ena j***a klantarlsen!

    Vad vill jag ha sagt med detta?
    Akta er för Tele2/Comviq! De luras för att tjäna pengar och är inte ens värda att torkas i arslet med!

  • Svar på tråden Akta er för Tele2/Comviq!! Skitbolag!
  • AnnaGBG

    De har alltså gjort ett misstag? Och för det är det ett skitbolag...? Ookej.

    Jag har haft Tele2 i måånga år och jag är jättenöjd med dem.

  • Nina1982

    Nej inte tele2 de tycker jag är bra men Glocalnet!! Fick en teleräkning på över 1700 (hemtelefon) där jag hade ringt sånadär ringa in spelprogram samtal för över 1000 kr. Men jag visste att jag inte kunnat ringt så många samtal på så kort tid, visst några samtal hade jag gjort men inte över 40 på nästan en minut typ o en dag var jag inte ens hemma jag jobbade men jag fick inte rätt o jag fick ringa in hela tiden för att kolla hur det gick, de hörde aldrig av sig så jag sa upp telefonen på en gång men det var ju 3 mån uppsägning men aldrig kommer jag skaffa glocalnet igen Fy FAN!

  • SiLiOs

    De har gjort ett misstag och kan inte ta ansvar för det.
    Ärligt talat så tror jag _inte_ det är misstag när jag klart och tydligt minns att jag sa upp mitt abonnemang utan fortsättning. Och att de därefter fick för sig att nummret skulle porteras?
    Nej, det köper jag inte.

  • AnnaGBG
    SiLiOs skrev 2008-04-17 20:35:24 följande:
    De har gjort ett misstag och kan inte ta ansvar för det.Ärligt talat så tror jag _inte_ det är misstag när jag klart och tydligt minns att jag sa upp mitt abonnemang utan fortsättning. Och att de därefter fick för sig att nummret skulle porteras?Nej, det köper jag inte.
    Nej, det är ju mycket troligare att det är en konspiration mot dig av ett stort företag som vill tjäna några extra hundringar...
  • Dollars matte

    Jag har haft dom i 12-13 år utan några problem alls, så något skitbolag skulle jag inte vilja påstå att det är.

    Fick du ingen skriftlig bekräftelse på uppsägningen? Man brukar väl skriva under papper på att det ska sägas upp, annars kan ju vem som helst ringa o säga upp abonnemang.

  • SiLiOs
    AnnaGBG skrev 2008-04-17 20:37:32 följande:
    Nej, det är ju mycket troligare att det är en konspiration mot dig av ett stort företag som vill tjäna några extra hundringar...
    Många bäckar små.
Svar på tråden Akta er för Tele2/Comviq!! Skitbolag!