Recept på Mexicanasoppa?
Jag har sökt efter ett enkelt recept på mexicanasoppa men jag hittar inte ett enda! Är det någon som har något bra recept att dela med sig av?
Jag har sökt efter ett enkelt recept på mexicanasoppa men jag hittar inte ett enda! Är det någon som har något bra recept att dela med sig av?
Jag har också letat, bevakar tråden och hoppas att något "gott" kommer fram.
:)
Puffar. Någon måste väl ha ett bra recept?
Det fick bli köttfärssoppa istället. Det blir nog gott det med!
puff
Den här soppan är såååå god, brukar göra jättemycket av den och äta i två dar... Mannen o lillgrabben fullkomligt älskar den :) Den är dessutom väldigt lätt att göra... :) Här följer:
Börja med att hacka en gul lök, skära ca 3 stora potatisar i mindre bitar och slanta ca 2 stora morötter. Fräs detta i lite smör eller olja i en stor kastrull, tillsammans med en buljongtärning ni föredrar och ett par matskedar tomatpuré. Låt det få LITE färg och slå sedan på vatten så det fyller nästan hela kastrullen.
Låt potatise/morötterna koka till önskad konsistens. Under tiden fräser ni köttfärs i en stekpanna och häller på taco kryddmix (tex Santa Maria) så att det blir ungefär som köttfärsen när man äter tacos. Om önskas (jag gör det alltid) så koka lite valfri pasta (helst snäckor eller liknande)vid sidan.
När potatisen blivit mjuk, slänger ni i några nävar frysta ärtor i soppan och en burk majs. Krydda med lite salt och peppar. Koka upp igen och sleva sedan i köttet. Smaka av. Lägg sedan lite kokt pasta i en tallrik/skål och häll över soppa.
Lovar att det är supergott. Testa o skriv gärna sen och säg vad ni tyckte.