Har precis samma historia bakom. Hade pratat med läkaren innan om att göra 50/50, dvs ivf på hälften och icsi på hälften för säkerhets skull, för dels hade spermaproverna varit halvdåliga hela tiden och dels misstänkte de att spermierna inte tog sig in i äggen som de skulle eftersom vi teoretiskt sett borde ha lyckats hemma själva med bara ägglossningsstimulering. Men på ÄP-dagen var alla prover bra och vi fick ut 17 ägg, så de beslöt att det skulle räcka med vanligt ivf på alla. Men vi fick inte ett enda ägg befruktat.... Precis som läkaren hade sagt innan så tog de sig ju inte in genom skalet på egen hand. Gissa om man blir förbannad på läkarens dåliga beslut när man har facit i hand! Varför det blev så vet de dock inte, kanske är skalet lite för hårt, kanske är simmarna lite för klena för att orka, kanske både och, kanske något annat. Tydligen kan man inte ta reda på orsaken, så vi fick inget mer svar än så.
Andra gången gjordes det icsi på alla, då fick vi bara 3 befruktade av 11. Men de 3 blev i alla fall av toppkvalitet så jag fick tillbaka ett och två till frysen. Och hittills har det gått perfekt, är i v9 nu!
Hoppas naturligtvis att det ska räcka med det där enda ägget för er, men gör det inte det så måste du ju lita på att det blir bättre nästa gång. Alternativet att ge upp finns ju inte, inte i min värld i alla fall.
Lycka till, du har mina tummar!