• Nora83

Vad gör jag för god middag med kassler?

Har en bit kassler som ligger och jag tänkte att jag skulle göra något med den till middag i dag.

Men vad?

Vad är era bästa kassler-recept, som inte är allt för avancerade och det ska helst gå ganska fort!

• Svar på tråden Vad gör jag för god middag med kassler?
  • Tummelisa06

Ugnstek den med annanas och ost mellan varje skiva och häll över matlagningsgrädde som du har lite kryddor i.. och servera med ris... super.. barn brukar tycka det är gott..

• Cheera

Jag varvar med ananasringar, slår över beasås eller currysås. Sist har jag ost över och in i ugnen.

Eller så varvar jag med bifftomatskivor, klickar över champinjonstuvning, ost överst och så in i ugnen....

Ris eller potatis till.

• Mia med 2

koka makaroner som du lägger i en ugnsäker form, sen lägger du skivad kassler över, häll över en god pastasås och toppa med riven ost, sen in i ugnen tills osten smält.
    enkelt, smidigt och gott.

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Schnauser

Gör en ostsås (gärna mögelost) och ha i tex majs och champinjoner. Dela kasslern i tärningar och i med dem i grytan. Gott till pasta.

23,9 år enligt www.vuxenpoang.com/result.php. Ska jag jubla eller ställa mig i skamvrån?
  • LindaTosa

Denna ska jag prova att göra ikväll iallafall:

För 4-6 personer.

Sveriges godaste kasslergratäng?
    Underbart mumsig iallafall...
    Ingredienser
    500 g benfri kassler
    1 purjolök
    1 liten röd paprika
    1 banan
    1 liten burk ananasringar
    1 liten burk mandarinklyftor
    3 dl grädde
    1 msk curry
    2-3 msk chilisås
    1 1/2 -2 dl riven ost

Servering:
    Ris
    Jordnötter
    Sallad
    Gör så här
    Sätt ugnen på 200.

Skiva kasslern ganska tunt. Strimla purjolöken.
    Kärna ur och strimla paprikan. Skala och skiva bananen. Låt ananas och mandariner rinna av.
    Skär anansen i små bitar. Lägg i kasslern i en stor form varvat med purjon. Fördela paprika och frukt över kasslern.

Blanda grädde, chilisås och curry och häll detta ovanpå. Strö över riven ost. Gratinera till fin färg i ca 20-25 min.

Servera med kokt ris,sallad och jordnötter.

Dags att njuta!
    Robbie Williams is The King of Pop!
Svar på tråden Vad gör jag för god middag med kassler?