• Lantani

Luktar rök i hela vår lägenhet...... bläää

Tur att vi snart flyttar för jag håller på att bli tokig. När vi flyttade in hit i lägenheten för ett år sedan, luktade konstant rök i trappuppgången och där låg även aska i trappan ifrån cigaretterna. Det är grannen som röker i trappuppgånger har vi kommit på, mött honom en gång med cigarett i handen.

Tycker det är så fruktansvärt dåligt att röka i trappuppgången, varför ska andra människor få störas av cigarettröekn? Till saken hör att det inte är så värst isolerat och väldigt tunna dörrar från lägenheterna och ut till trappan, alltså nu på senaste dagarna har tom det börjat lukta rök i vår lägenhet och det är så jäkla äckligt.

Just nu sitter jag är, grymt irriterad i en lägenhet som det luktar rök i både hall och vardagsrummet, + att jag har svårt att få luft pga astma. Men att han röker i sin lägenhet stör inte andra men i trappan. Ibland ser det ut som det ligger ett moln av rök över hela trappuppgånen.

Usch nej flyttar in i vår nya marklägenhet om knappt en månad och det ska bli så skönt att slippa stanken.

Var bara tyvungen att gnälla av mig lite.

• Svar på tråden Luktar rök i hela vår lägenhet...... bläää
  • Mecii

jag är själv rökare men det skulle aldrig falla mig att röka i trappuppgången....tror nog att det tom är förbjudet..har du klagat till hyresvärden att han röker i trappuppgången?

• Mecii

åj råka skicka för fort...
    men även jag som är rökare skulle faktis klaga på en som röker i trappen....det är ju bläääh o det luktar ju ass då i hela trappen....nae ush så gör man inte då är man respektlös mot sina grannar...

• stiletto

Har du sagt något om detta till din granne då?

sunkigt med rök i trappen

• MrsMia

Vad irriterande! Jag hade störtat ut i trapphuset och frågat vad f*n han höll på med. Eller ännu hellre låtit min man få ta hand om det, varit lite hotfull sådär.. Jäkla respektlöst är vad det är.

• Fru Sveden

Känner igen det där! Det är sjukt irriterande då ALLA våra grannar utom en röker! speciellt nu när jag är gravid och har svårt att sova då det är super varmt i vårt sovrum. Fönstret till sovrummet ligger precis ovanför balkongen där det nästan alltid är folk som röker så det resulterar ju i att hela vår lägenhet luktar urk

• MrsMia
    Fru Sveden skrev 2008-04-17 19:27:50 följande:
    Känner igen det där! Det är sjukt irriterande då ALLA våra grannar utom en röker! speciellt nu när jag är gravid och har svårt att sova då det är super varmt i vårt sovrum. Fönstret till sovrummet ligger precis ovanför balkongen där det nästan alltid är folk som röker så det resulterar ju i att hela vår lägenhet luktar urk
    Stackare! Vi var själva tvungna att glasa in balkongen förra året av samma anledning, men som tur var hjälpte det. Fast smakar det så kostar det...
  • piixelslyna

Jag som själv är rökare skulle springa ut och fråga vad i helvete han höll på med. Att röka i en trappuppgång är INTE okej.

• Lantani

Jo jag tror säkert det är förbjudet att röka i trappuppgången. Har inte klagar, varken hos hyresvärd eller hos personen, men funderar helt allvarligt, även om vi snart flyttar, att sätta upp en lapp på anslgstavaln i trappen, eller lägga en lapp i brevlådan..

Tror inte alls de hade varit någon ide att klaga hos hyresvärden, då de inte gör ett dugg. Just nu känner jag att jag inte alls orkar klaga utan vi flyttar snart och det ska bli så enormt skönt att slippa bo här i detta j*kla huset.

Usch är irriterad på allting här.
    -Hyresvärden gör ingenting trotts man ringer så 100 gånger om tex tvättstugan
    -röken i trapphuset
    -Så lyhört att man hör vad folk ute i trappen säger, eller utifrån trappen hör man in i lägenheterna vad man säger
    - Hör när grannen ovanför sitter och skiter, spyr osv på toa
    - Tvättstugan är under all kritik, rikgit äckligt, ingen som städar golven där, bara trapphusen typ varannanvecka eller något. Sen torkar inte tvätten i torkrummet.
    - Sen sägs det att det är väldigt jobbiga när man flyttar ut och ska ha betalt för minsta lilla hål i vägg eller likandne, men det lär väl visa sig.

Jag kan hålla på och rada upp en massa till.

Svar på tråden Luktar rök i hela vår lägenhet...... bläää