enda jag kände i magen var krystvärkarna. nätterna före sonen föddes vaknade jag med ryggvärk varje natt o om jag riktigt anträngde mig o hade handen på magen så kunde jag känna att den blev regelbundet hård..
lika natten jag for till förlossningen, trodde inte själv de var på gång ens då. Satt i förslossningssalen i gungstolen,6cm öppen, o fråga Barnmorskan när de sen börjar göra ont.. Hon såg bestämt på mig o sa att de flesta har nog verkligt ont i detta skede.
Men jag har hört flera som känt värkarna enbart i ryggen o inte upplevt som så sjuka alls.
kanske du småningon borde åka o kolla om du öppnat dig, kan gå snabbt sen när de väl startar.
Personligen gick se så att molvärken i ryggen öppnade mig smygande 1cm i vecka 34, vecka 36 var de 4cm öppet o 38 6cm när jag kom in.
jungfru76 skrev 2008-04-18 07:11:20 följande:
snäckan6: Konstigt för jag har aldrig hört att man enbart kan ha värkar i ryggen när det är på G. Måste prata med min BM, tänk om man bara går här hemma och tror man har ont i ryggen så plopp kommer det en bebis hahah;)Min BM frågade sist om jag fått förvärkar och att dom ska kännas som kraftig mensvärk. Och det har jag ju inte känt av utan bara i ryggen.Hade sån smärta i natt igen kan jag tillägga.