• jungfru76

Förvärkar i ryggen?

Kanske en dum fråga men har under flera tillfällen fått som ilningar/stickande i nedre ryggen på sidorna. Det gör rätt ont. Kan man ha som förvärkar i ryggen fast man inget direkt känner i magen?
    Första gången jag fick så blev jag helt kallsvettig.

• Svar på tråden Förvärkar i ryggen?
  • jungfru76

Ska säga att jag är i v 38 och kände så här första gången i v 36

• jungfru76

Ja olika dagar och har mest känt av det på kvällar och på morgonen.

• Kimsan82

att det gör ont i ryggen kan ju bero på nervtrådar och sådär..kommer det inte regelbundet kan du nog slappna av..fråga din BM annars om du känner dig osäker
    Lycka till

• jungfru76

Tack:) Jo det kan ju faktiskt ha med nerver att göra oxå.

• jungfru76

Om det skulle komma regelbunet då, vad skulle det då kunna vara?

• vinterbabyn

förlossning... mina värkar kändes aldrig som annat än rivningar/molande i korsryggen.

jungfru76 skrev 2008-04-17 19:44:41 följande:
    Om det skulle komma regelbunet då, vad skulle det då kunna vara?
  • Kimsan82

Ja då kan det ju vara förlossning på g därför jag frågade om hur ofta...

• jungfru76

Aha okej så jag ska alltså vara lite uppmärksam på värkarna om dom skulle bli regelbundna;)
    Men då kan det alltså vara förvärkar för min del då?

• jungfru76

Ne precis:) Man är ju lite ovan med vad det kan vara som händer med kroppen just nu.

• Snäckan6

Har fött två barn och har haft fruktansvärt ont i svanken vid båda tillfällena under hela värkarbetet. Kände aldrig någonting i magen,utan enbart i svanken.

Lycka till!

• jungfru76

snäckan6: Konstigt för jag har aldrig hört att man enbart kan ha värkar i ryggen när det är på G. Måste prata med min BM, tänk om man bara går här hemma och tror man har ont i ryggen så plopp kommer det en bebis hahah;)
    Min BM frågade sist om jag fått förvärkar och att dom ska kännas som kraftig mensvärk. Och det har jag ju inte känt av utan bara i ryggen.
    Hade sån smärta i natt igen kan jag tillägga.

• vinterbabyn

enda jag kände i magen var krystvärkarna. nätterna före sonen föddes vaknade jag med ryggvärk varje natt o om jag riktigt anträngde mig o hade handen på magen så kunde jag känna att den blev regelbundet hård..

lika natten jag for till förlossningen, trodde inte själv de var på gång ens då. Satt i förslossningssalen i gungstolen,6cm öppen, o fråga Barnmorskan när de sen börjar göra ont.. Hon såg bestämt på mig o sa att de flesta har nog verkligt ont i detta skede.

Men jag har hört flera som känt värkarna enbart i ryggen o inte upplevt som så sjuka alls.
    kanske du småningon borde åka o kolla om du öppnat dig, kan gå snabbt sen när de väl startar.
    Personligen gick se så att molvärken i ryggen öppnade mig smygande 1cm i vecka 34, vecka 36 var de 4cm öppet o 38 6cm när jag kom in.

jungfru76 skrev 2008-04-18 07:11:20 följande:
    snäckan6: Konstigt för jag har aldrig hört att man enbart kan ha värkar i ryggen när det är på G. Måste prata med min BM, tänk om man bara går här hemma och tror man har ont i ryggen så plopp kommer det en bebis hahah;)Min BM frågade sist om jag fått förvärkar och att dom ska kännas som kraftig mensvärk. Och det har jag ju inte känt av utan bara i ryggen.Hade sån smärta i natt igen kan jag tillägga.
  • Azarina

HAde oxå massa värkar i ryggen, kännde inte så mycket i magen. Det här höllt på i ca 9 dagar innan förlossningen satte igång. Lycka  till.

Elliot 071230
  • jungfru76

Oj ja nu fick jag verkligen mig en tankeställare. ska se om värkarna kommer tillbaka idag annars kanske jag som du säger vinterbabyn ringa och höra för en koll.
    Hade verkligen ingen aning om att det kunde kännas så här.

• Snäckan6

Hade jag inte haft så fruktansvärt ont i ryggen hade jag nog inte ens kännt av att jag födde barn. BM ville få mig att ligga på ryggen under förlossningen, men det gick inte pga smärtan i ryggen.

Svar på tråden Förvärkar i ryggen?