• Lost in universe

Justering av glasögon - köpt på internet.

Jag har köpt ett par snygga bågar på favoptic.se och är jättenöjd. Men jag tycker de halkar ner endel, inte jättemycket men  de sitter inte riktigt hundra. Finns det någonstans man kan justera detta eller är det kört nu när jag köpt på nätet?

• Svar på tråden Justering av glasögon - köpt på internet.
  • Me o Mike

Du kan gå in till vilken optiker som helst..

• Lost in universe

Men blir de inte "arga" då kanske att man inte handlat hos just dom? De lär ju märka att jag inte köpt dom där menar jag? Jag har fått för mig att de enbart justerar bågar man handlar hos dem, men jag kanske har fel då.

• Me o Mike

Jag har jobbat med optik LÄÄÄÄNGE och jag och mina kollegor har ALDRIG ens frågat vart de är köpta.. MEN om du har ett garnityr så kan dom "neka" gpa att dom inte kan stå för kostnaden om det går sönder.. Vad har du för typ av båge? Är det ett garnityr?

Lost in universe skrev 2008-04-17 19:59:09 följande:

Men blir de inte "arga" då kanske att man inte handlat hos just dom? De lär ju märka att jag inte köpt dom där menar jag? Jag har fått för mig att de enbart justerar bågar man handlar hos dem, men jag kanske har fel då.
  • Siabellon

ingen fara alls! det är bara att gå in till närmsta optiker, de tar inte ens betalt! (iaf där jag bor)

• Tecken

Enligt min man, så borde du kunna doppa skalmarna (eller vad det heter, de som går runt öronen) i varmt vatten (obs ej kokande - och bara doppa hastigt!) och sedan böja till dem själv.

• Me o Mike

Ingen skalm?? Om dom inte hade en skalm så skulle du inte kunna ha dom på dig! Skalmen är den långa delen som sitter bakom örat!

En sån där plastbåge kan man ju inte justera över näsan, så man får ju fixa så dom sitter så perfekt dom kan bakom örat så dom inte glider ner..

• Me o Mike

Det skulle jag ABOLSUT INTE göra..

Tecken skrev 2008-04-17 20:09:04 följande:
    Enligt min man, så borde du kunna doppa skalmarna (eller vad det heter, de som går runt öronen) i varmt vatten (obs ej kokande - och bara doppa hastigt!) och sedan böja till dem själv.
  • Lost in universe

Haha okej, har missuppfattat det här med skalm men, tack för svaren. får gå ner  till optikerna här och se vad de kan göra.

• Lost in universe

Nej, själv vågar jag inte göra något.

• Me o Mike

När det är en sån tjock plastbåge så måste den värmas upp i en ventilett som det heter.. Måste bli varm genom hela plasten..

• Lost in universe

Ok, jag förstår. Tack för era svar iallafall.

Svar på tråden Justering av glasögon - köpt på internet.