• Lizzard

Erfarenhet av IKEA´s blandare!

Undrar om det finns någon som har erfarenhet av blandare från IKEA? Vi ska bygga om vårt kök helt och hållet och har köpta allt utom vitvaror på IKEA. Nu hörde jag idag att IKEA´s blandare är jättedåliga,de är väldigt sköra och man får fuktskador osv. Någon som vet/har hört något sånt?

• Svar på tråden Erfarenhet av IKEA´s blandare!
  • Annabel

vi hade också hört detta. men vi köpte ändå en blandare till vår tvättstuga.
    då vi inte ville lägga för mycket pengar där och tänkte testa iallafall.
    vad som kommer hända vet vi inte... men jag kan säga att den fungerar utmärkt och inte läcker alls (än iallafall
    är 2 år sen nu..

(¯`♥.¸..?:*¨¨*:?..♥ ღ ♥ღ♥ .?:*¨ ¨*:?.¸.♥´¯)
  • sosing

har en i köket. inte att rekommendera!! Den låter när man spolar hårt och delarna sitter löst.

Min svägerska har inrett hela sitt hem med IKEA, deras ena kran på toaletten är redan sönder.

• engios

vi har en blandare i köket från ikea..det ända jag ångrar e att jag inte bad om att få prova o se vad det e för stråle...el hur man säger...den var alldeless för stark

• Limefrukt

Var inte deras blandare på PLUS nyss? Jag tror att det var den som man skruvade åt fel håll för att det skulle komma vatten, alltså skruvade motsols på ena kranen och medsols på den andra...

• sahara

Vi har nyligen renoverat vårat kök och det mesta är från IKEA.
    Men blandaren är av annat märke.Våran rörmokare vägrade nämligen att sätta in IKEAs blandare pga att dom är så dåliga.

• längtan09
    Limefrukt skrev 2008-04-17 22:25:00 följande:
    Var inte deras blandare på PLUS nyss? Jag tror att det var den som man skruvade åt fel håll för att det skulle komma vatten, alltså skruvade motsols på ena kranen och medsols på den andra...
    Alltså, jag förstår inte det knepiga med det? kranarna i mitt barndomshem gjorde man så med... eller är det bara jag som hade konstiga kranar?
  • Lizzard
    sahara skrev 2008-04-17 23:19:43 följande:
    Vi har nyligen renoverat vårat kök och det mesta är från IKEA.Men blandaren är av annat märke.Våran rörmokare vägrade nämligen att sätta in IKEAs blandare pga att dom är så dåliga.
    Ja det var det jag hörde också av en bekant. Deras rörmokare sa att de får inga som helst garantier på det arbete han gjort om de ville att han skulle sätta in blandare från IKEA.
    Blir till att köpa en ny blandare då..
  • malin7502

Vi satte in köksblandare från ikea när vi "budgetfixade" vårt kök... Det är typ fem år sen nu - vi har inga problem haft med den, är jättenöjda...
    Samma sak, min mamma har en likadan - inga problem där heller... Har också "hört" att man inte ska köpa ikeas blandare, men när jag frågat runt har jag faktiskt inte hittat nån som personligen varit missnöjd eller haft problem med sina ikeablandare - även om de också "hört" samma sak...

Lite konstigt...

Svar på tråden Erfarenhet av IKEA´s blandare!