Linköping barnfri, vad ska vi göra?
Åker till Linköping en helg i början av maj. Bara jag och sambon. Ska bo på hotell fredag till lördag med revy på fredagkvällen. Någon som har bra förslag för vad man kan hitta på på Lördagen?
Åker till Linköping en helg i början av maj. Bara jag och sambon. Ska bo på hotell fredag till lördag med revy på fredagkvällen. Någon som har bra förslag för vad man kan hitta på på Lördagen?
Äta glass på Bosses glassbar är ett måste!
Var ligger den?
Bosses glassbar ligger på Ågatan/Platensgatan nära Stora Torget.
KOmmer bli helt uppsvälld efter en Lördag i Linköping. Men låter onekligen väldigt mysigt... och GOTT!
Sushi har jag aldrig ätit, men kanske skulle ta och prova...
Gamla Linköping är ju jättemysigt! Där har de Cloettas chokladbod och ett jättemysigt café bla. Trevligt att gå runt där om det är fint väder.
Cafe Berget som ligger på gågatan (snett bakom Synsam) mellan Trädgårdstorget och Stora Torget är ett café och Thehus som är inrett i gammaldags stil, mysigt. Jag tror att Åbacka har öppet lörd-sönd 11-17. Om man vil strosa längs stångån/Kinda kanal kan man gå till Tannefors slusscafé, de brukar öppna vid Valborgsmässoafton.
Ågatan är stadens Nöjesgata, där ligger flera restauranger och Nattklubbar sida vid sida. Magnolia på Stora Torget är en mysig restaurang med asiatiskt kök, inte så många rätter på menyn men väldigt god mat. Andra trevliga restauranger är Trattoria Da Vinci (italienskt) vid bantorget nära resecentrum och Afrodite (grekiskt) på Nygatan ovanför Trädgårdstorget.
Shoppingen är helt okej här, här finns de flesta "kända" affärer, har man stor plånbok kan man shoppa på Filbyter gallerian vid stora Torget, där har Gant, Boomerang, Björn Borg och Peak Performance m.fl. butiker.
Vill man vara kulturell kan jag rekommendera Slotts- och Domkyrkomuseet vid Domkyrkan, Domkyrkan är också värd ett besök. Brevid domkyrkan ligger också vårt fina bibliotek. Länsmuseet kan ni däremot skippa, brukar inte vara något vidare.
Gamla Linköping som någon nämnde tidigare är också mysigt att bara strosa runt i. Hoppas ni får det trevligt, välkomna hit!
För shopping så rekommenderar jag min favvo-affär, Sportif Unlimited!
Ligger strax ovanför Stora torget på Storgatan.
Vilka bra tips ni kommer med!
Lär ju inte vara några svårigheter att fördriva en dag där!
Om ni har bil vill jag varmt föreslå Bergs slussar 1 mil norr om Linköping. Tar ca 15 minuter med bil från city. Göta Kanal rinner genom Berg. Det är fantastiskt vackert där! Sjön Roxen är en vacker sjö som ligger i anslutning till Göta Kanal.
Kanalkrogen och Fröken Jennys kaffestuga står öppna om ni blir hungriga.
http://www.gotakanal.se/templates/product____1956.aspx?prodId=51286
Det finns ett trevligt dag-SPA i Linköpings city som heter P.A.U.S.
www.pausekoxen.se
Annars kan jag bara instämma i föregående talare -Bosses glassbar och Åbacka café är ett måste! Och Tannefors café...helt oslagbart i solnedgången!
http://www.slusscafet.com/
Tropikhuset restaurang & café i Trädgårdsföreningen är fantastisk!
http://www.tropikhuset.nu/
Yeopp! Och jättegod äkta Italiensk glass (hade de iaf förra sommaren)!
Här kommer några tips på bra mat o dryck i LKPG.P
Pizza/Pasta på Mozzarella el Riva.
Sushi på Kikkobar el Nori
Ala cart Scandic(vid ån) el Parisien
Indisk Yogi
Grekiskt Afrodite
Öl/pubmat Bishop arms el Torget(vid sol)
Sportbar The champ