• Anonym (Glad ändå)

Brösten efter amning och viktnedgång

Ni som fått lite hängbröst efter amning och viktnedgång. Drog huden ihop sig nåt eller är de fortfarande "degiga" efter några månader?

Undrar pga. att jag slutat amma för nån månad sen och nu snabbt gått ner några kilo. Tycker att både mage och bröst ser hängiga ut. Kan situps och bröstträning hjälpa tro?

Egentligen spelar det ju ingen roll. Skulle ändå inte valt bort amningen, men jag är ändå nyfiken. Hur var det för er?

• Svar på tråden Brösten efter amning och viktnedgång
  • Anonym (Glad ändå)

Någon som vet?

• Anonym (b)

Mina bröst blev som tomma påsar, alltså massa lös hud på... Hade b-kupa från början och fick d när jag ammade, slutade amma efter 1 1/2 år och gick ner ca 10 kg i vikt, brösten blev då a-kupa. Och så var de i 2 år tills jag blev gravid i gen, nu blir det väl ännu värre efter nästa... suck!

• Anonym (Glad ändå)

Anonym (b) skrev 2008-04-18 13:37:39 följande:

Mina bröst blev som tomma påsar, alltså massa lös hud på... Hade b-kupa från början och fick d när jag ammade, slutade amma efter 1 1/2 år och gick ner ca 10 kg i vikt, brösten blev då a-kupa. Och så var de i 2 år tills jag blev gravid i gen, nu blir det väl ännu värre efter nästa... suck!
    Gick du ner i vikt snabbt?
  • Anonym (ammade ej)

Det är inte själva ammningen som påverkar brösten utan graviditeten!
    Hormonerna under garviditeten gör så du kan få hängiga "påsar" efter du fött trotts att du inte ammat!

• Anonym (Glad ändå)

Har också hört att det är så... Men tycker ändå att det borde vara större risk för hängbröst om man ammar med tanke på hur stora de blir då det finns mycket mjölk i dem. Jag menar de ändrar ju storlek flera gånger om dagen ju...

• Anonym (b)

Gick ner alla gravid kilon på 4-5 månader och vägde typ 64 kg (är 170 cm) men sen när jag slutade amma så gick jag ner 10 kg till och blev ju väldigt smal för att vara jag och det var då mina bröst totalt försvann och blev ett par a-kupor!!!

• Anonym (Glad ändå)

Det hade inte gjort mig nåt om jag fått en a-kupa, bara de inte hänger för mycket. Har haft E förut så jag hade gärna fått små bröst...

• Anonym (ärlig)

...men man vänjer sig...

• MammatillMeja

ja de är ju inte precis lika uppkäftiga längre=) men som står ovan,man vänjer sej.annars kan man ju alltid fixa till dom lite!

gör lagen om könstympning könsneutral NU!
Svar på tråden Brösten efter amning och viktnedgång