• mikka

Ska man köpa en amningskudde?

Någon som har erfarenhet av amningskuddar? Är det en bra sak att skaffa?

• Svar på tråden Ska man köpa en amningskudde?
  • Longwayhome

Jag hade inte med första men NU ska jag se till att skaffa en.

Busprins född 060314 och lillebror i magen BF 080817
  • Kattis1

Jag tyckte det var toppen med amningskudde!
    Har en med små frigolitkulor i. Den gillar jag mer än de med vanligt skumgummi.

• Mollymajs

Jag hade väntat med o köpa en tills ja visste att ammningen funkade.

• tinna
    Svar på #4
    Fast en amningskudde är ju precis lika bra om man matar med flaska, ger ju bra stöd för rygg osv även om du håller en flaska Sen är den jättebra när bebisen ska lära sig sitta för då kan man ha den som stöd och fallskydd runt om
  • Nennis1

Det funkar faktiskt med en vanlig kudde också om man nu vill hålla i slantarna lite. Jag köpte en amningskudde till förra barnet, men jag använde den inte alls...

• hunybany

Jag funderar på och köpa det.. fick ett bra tips att om man vill ha barnet emellan sig i sängen så är det bra stöd.. att den ligger på amningskudden..

• Sebbe Snutt

Jag hade en vanlig kudde med förra barnet och det fungerade så där kan jag säga. Det blev fel ställning och jag fick ont i ryggen. Ska absolut skaffa en amningskudde denna gång. Tror jag ska ta rådet från Kattis 1 och köpa en med frigolitkulor i, det låter som om den är mer formbar.

• sweran

jag har sytt en egen faktiskt... blev en trasig saccosäck o genast kom idén om att sy en amningskude istället...
    är en sådan modell som man kan knyta ihop o använda som babysiter oxå, så tror den kommer anvädas flitigt när den lill* tittar ut :)

totalt kostade den ca 60:- med tyg o dragkedja...
    o vill man hellre att kuddstoppning i finns det ju grymt billiga kuddar att köpa o klippa sönder på ikea :)

• Kattis1

Sebbe Snutt: Ja, den är mycket mer formbar än en med skumgummi
    Man kan få den precis i den form som man vill.
    När jag väl hade fått in amningstekniken ordentligt, så funkade det med vanlig kudde med, men jag använde mest amningskudden.
    Den är också helt perfekt att ha mellan benen/knäna när jag sover nu när jag är höggravid(BF+7...)med nr 2!

Svar på tråden Ska man köpa en amningskudde?