• princess of woolfs

Mera skötbord..

Behöver man verkligen skötbord? En skötbädd på tvättmaskinen kanske funkar, vi har som ett minibadkar där också...Har även funderat på en typ vanlig byrå med skätbädd i sovrummet, men då får man ju springa med vatten om man inte använder våtservetter..Hur gör/gjorde/tänker ni göra?

• Svar på tråden Mera skötbord..
  • Kaninmamma

Vi ska ha en barnkammare med alla möbler man ska ha, men om man inte har ett extra rum, skulle jag jag nog göra som du, på tvättmaskinen eller nåt annat simpelt "solution". Att ha skötbordet framme är bara bra för att man har allting framme, men Ikea ha säkert ideer till de som inte har plats....

• Bea

Jag vill nog gärna sköta hygienen i badrummet, där det är nära till vatten. Och skulle jag haft tvättmaskinen i badrummet skulle jag ha använt den som skötbord.
    Ni har väl dessutom sett reklamen om hur bra man kan få dem att sova på en sån?!

• princess of woolfs

Ja där ska de ju sova gott, men vad gör man om strömmen går?????ASG*

• ia25

Tvättmaskin funkar bra. Kompisar till mig har skötbord på tvättmaskinen och så har de byggt på kanter så att bebisen inte ramlar ner.

• Hudde

Jag la ut en annons fick massor av svar, köpte slutligen ett ihopfällbart för en hundring!

• Lotten

Jag ska köpa en sån som man kan ha på badkaret för att vi inte har så stort badrum men det funkar nog det med

• PrincessOfIce

Det är klart att man kan ha en mysig skötbädd på tvättmaskinen eller på en fin byrå i lagom storlek..
    Det blir lite billigare i bebisdjungeln.. :)

• november03

Tvättmaskinen är kanon. Vi har satt upp små hyllor och krokar ovanför så man lätt får tag i saker man behöver och nära vattnet är man också. Skötbord kostar mkt och de tar plats och sen får man kanske inte så mkt om man säljer de sen. Lycka till i planeringen!

• princess of woolfs

Tack för alla tips o råd!

• elma

Jag har oxå tänkt använda tvättmaskinen som skötbord, IKEA har billiga uppblåsbara bäddar att lägga på tvättmaskinen, eller golvet om man så vill. En hylla är lätt fixat och man slipper lägga ut hundratals kronor på ett skötbord.

• UllaBella

Åhh vad roligt att det är fler som funderar på tvättmaskinen! Då var det inte en så dum ide´iallafall!!!!
    Min sambo frågade mig häromdagen, vart jag tyckte att vi skulle ha skötbordet, och jag sa att en skötbädd på tvättmaskinen borde ju vara det smidigaste för oss, i vårt hus. Vi har tvättstuga med en rejäl tvättho bredvid tvättmaskinen, som kan användas som extra badkar i början, men framförallt för att enkelt kunna skölja av en bajsig, kladdig, liten rumpa. För något år sedan såg vi på IKEA att de hade ett skötbord som var till tvättmaskinen, men har ej sett det nu!

• Bebis

Nu är jag inte så insatt i sånt här men jag tror att det i Ikea katalogen finns det en skötbädd i plast som verkar smart eftersom man kan ha den på tvättmaskinen o dessutom är lätt o skölja av...

• hallonmissen

Vi ahr köpt en skötbädd,madrass,till tvättmaskinen och satt upp lådor på väggen ovanför där man kan ha blöjor och annat,tycker det blir jättebra.Billigt och lagom höjd.

• ia25

En ny fråga ang skötbord:
    Vi funderar på att bygga ett eget stabilt vägghängt skötbord. Frågan är hur stort.... räcker det med 60*60 cm??? En uppblåsbar skötbädd på IKEA tror jag är ca 60*40 cm, eller har jag helt fel?? Jag har läst att barnet ska kunna vända sig från rygg till mage på skötbordet... det är väl bara en säkerhetsgrej. Vi har ju givetvis tänkt att ha ordentliga kanter så att barnet inte kan ramla ner.
    Jag skulle gärna vilja ha era synpunkter, erfarenheter och tankar.
    kram ia

• Råttan

Funderar ocksa i dessa banor för tillfället och har kommit pa att en bra lösning om man vill spara plats är att köpa ett skötbord som man monterar pa väggen och sen enkelt fäller ner. "Plattan" man fäller ner blir skötbord och sma hyllor finns inbyggda. Hittade nagra olika sadana i bäbisaffären i helgen, 1250:- kostade det billigaste i trä. snyggt och grymt praktiskt! Det hela ser ut som ett träskap, kanske sadär 15 cm djupt.

• ia25

Ja, jag har oxå sett ett i trä, Brio Veggo eller liknande. Men de som man kan köpa är så stora... IKEA´s Gulliver är 87 cm brett. Behövs den bredden??? Då måste vi tänka om för då får vi inte plats med ett vägghängt skötbord. 60*60 skulle passa oss bättre, men räcker det???

kram ia

• princess of woolfs

Nu har vi köpt ett skötbord till badkaret, som går att fälla upp mot väggen när man duscar, men man behöver inte borra fast den i väggen, den verkar praktisk!

Svar på tråden Mera skötbord..