• Anna Carolina

Fel syn på unga föräldrar!! (?)

Ja menar..
    Ofta så säger folk att när man är ung själv så ska man inte skaffa barn! Att man fortfarande e barnet själv..
    men va e de som säger att man inte är en bättre mamma el pappa när man e ung??
    hellre de än att va typ 30-40 år! Faktiskt..
    ja va 20 när ja vart gravid och 21 hann ja precis fylla när ja fick min dotter :) Så ja är ju inte så där jätte ung direkt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-27 22:33
    läs ordentligt.. har aldrig påstått mej ha fördomar för föräldrar i 30-40 års åldern.. skriver bara att JAG inte skulle vilja få barn då..
    inga fördomar.. bara vad JAG tycker..

• Svar på tråden Fel syn på unga föräldrar!! (?)
  • Balehead

Nej, men du har å andra sidan inte hunnit bli 30-40 år heller, så du vet lika lite vad DU talar om...

Själv tror jag inte att det handlar så mycket om ålder, som om personlig mognad och att man har stadgat sig.

• Fommpen

Tycker inte alla unga att de är lite mognare än alla andra i sin ålder. Jag ansåg mig nog vara mognare när jag var 14 än vad jag anser nu när jag är 26. (fast självklart är det inte så)

Vilda och Adam 22/12-06
  • Dino78

Att vara 30-40 är ingen direkt ålder. 45-50 är en sak men man är ung tills man blir 40 - sen blir man vuxen
    Så länge man är över 18 tycekr jag itne det spelar nån roll.

DIF i själ och hjärta
  • Bonanza

Jag tycker att man straffar ut sig direkt när man börjar påstå att yngre föräldrar är BÄTTRE än äldre.

Det behövs inga motargument då. Man visar sin omognad så tydligt och bra själv.

• Anna Carolina
    Balehead skrev 2008-04-18 10:08:00 följande:
    Nej, men du har å andra sidan inte hunnit bli 30-40 år heller, så du vet lika lite vad DU talar om...Själv tror jag inte att det handlar så mycket om ålder, som om personlig mognad och att man har stadgat sig.
    jo det vet jag.. ja skrev att JAG inte skulle vilja vara 30-40 år när ja fick mitt förtsa barn. och sen förstår ja faktiskt att alla har olika åsikter. men detta är ju ett forum där man ska få utrycka sej..
  • Anna Carolina
    Bonanza skrev 2008-04-18 10:12:44 följande:
    Jag tycker att man straffar ut sig direkt när man börjar påstå att yngre föräldrar är BÄTTRE än äldre. Det behövs inga motargument då. Man visar sin omognad så tydligt och bra själv.
    jag påstod inte. man får alltid höra att unga föräldrar inte e bra föräldar. men vad e de som säger de? så ja menade.. att de kanske kan va tvärt om.. då straffar ju dom ut sej el? dom som säger att en ung mamma e en dålig mamma.
  • Anna Carolina
    Fommpen skrev 2008-04-18 10:11:11 följande:
    Tycker inte alla unga att de är lite mognare än alla andra i sin ålder. Jag ansåg mig nog vara mognare när jag var 14 än vad jag anser nu när jag är 26. (fast självklart är det inte så)
    hehe ja kanske de.. ja vet inte riktigt.. Alltså ja anser mej vara ganska ung när ja fick min dotter. men jag hade fast jobb och sambo (har fortfarande samma jobb) ja tyckte ja inte hade nånting emot mej när ja skaffade barn.. Så ja tror inte ja va så värst omogen inte. inte mer än va ja e idag :P
  • Ullis 24

Hej

Jag var sjutton när jag fick min dotter Oline.
    Jag ser det som det bästa som hänt i mitt liv. Att vara ung & få barn är absolut inte fel!

Det finns ingen ålder som säger när man är en bra förälder.
    Det finns äldre/unga som aldrig borde fått blivit föräldrar!(dom som slår sina barn) Eller föräldrar som väljer missbruk framför sina barn & dom finns tyvärr alla åldrar.

Så länge man kan fylla sitt/sina barn med kärlek,tillit & tid! Så är du en fantastisk förälder ung som äldre!!!

• Bonanza

Anna Carolina skrev 2008-04-18 10:15:44 följande:

jag påstod inte. man får alltid höra att unga föräldrar inte e bra föräldar. men vad e de som säger de? så ja menade.. att de kanske kan va tvärt om.. då straffar ju dom ut sej el? dom som säger att en ung mamma e en dålig mamma.
    Ja, det är lika dumt att dra alla unga föräldrar över en kam. Däremot brukar finnas en mängd fler argument till varför man tycker att unga inte bör skaffa barn, än vad det brukar finnas till varför "äldre" inte bör det.

Jämför "ah men när man e gammal orkar man juh typ inget" med "Jag tycker att man bör ha en ordnad ekonomi och ett långvarigt fast förhållande, vilket är ovanligt för de i den åldern som tänker skaffa barn"
  • beEMbe

När ska folk fatta att man inte kan dra olika människor över samma kam bara för de har en viss ålder, kön , ras eller läggning.

Jag är faktiskt så otroligt mogen att jag vet  vad jag snackar om när jag säger att  man klarar av att vara god mamma oavsett åldersålänge man har sunt förnuft.

Att vara 30 år och vara mamma är faktiskt inte alls så jobbigt som du tycks tro

Svar på tråden Fel syn på unga föräldrar!! (?)