Ni som jobbar på "nattpatrull" hemtjänsten...???
Hur ser era scheman ut?? hur många nätter och hur ser en natt ut??
Hur ser era scheman ut?? hur många nätter och hur ser en natt ut??
Finns det inget sådant folk här ?
Jag är ju oxå nyfiken
nej tydligen inte...
Min brukare hade nattpatrullen innan vi började jobba hela nätter med Brukaren. Det enda jag vet är att Brukaren hade ett larm som Brukaren tryckte på o fick då kontakt med en larmcentral som i sin tur skickade dit nattpatrullen.
Jag har jobbat natt i hemtjänsten men jobbar dag nu. Vi jobbade mellan kl 22 till 7.30. Nu jobbar de mellan 21-7.30. Två nätters jobb ,sen ett par lediga nätter ,sen två nätter jobb igen. Vi har fasta besök och får även åka på andra larm. Det är fullt upp hela nätterna här.
Tror nog deras arbetsdagar ser helt olika ut från dag till dag..
På boenden blir det ju också inringning vid behov, och bortsett från det så tror jag de har en del fasta rutter som de får ta - vissa brukare som är i behov av hjälp varje natt eller har ett eget larm. Ingen natt lik den andra ;) Säkert ett ganska så kul jobb!
Arbetstiderna borde vara liknande nattarnas, alltså ca 21:00 - 07:00.
Jag har aldrig jobbat natt (men skulle gärna vilja testa) men jag vet att de i min kommun jobbar 21-07. De har fasta tider hos de vårdtagare som har nattillsyn och sen har de hand om alla larm.
Visst finns det en särskild kvällspatrull oxå?
Någon som vet ungefärliga tider?
Det är nog olika från kommun till kommun.Här fanns det en kvällpatrull för något år sedan men sen omorganiserades allt och den fösvann. De jobbade i alla fall mellan 17-00.
Jag har fått sommarjobb i nattpatrullen nu
Schemat ser ut ungefär så här:
v.1: 2 nätter
v.2: 3-5 nätter(beroende på schema-rad)
v.3: 1 natt
v.4: 2-4 nätter(beroende på schema-rad)
v.5: 1-2 nätter(beroende på schema-rad)
Tiderna är 21.15-7.15 lördagar börjar man 20.00.
De har ett väldigt lugnt schema på nätterna, lite medicin, toabesök osv.
när fick du reda på att du fick sommar jobb?? är du utbildad