Hur får jag en "ram" i word?
Hej någon som kan hjälpa mig? ska lämna in en uppsats till läraren och tydligen ska det vara en svart "ram" runt framsidan! :-O Hur sjutton gör man detta i word?
Hej någon som kan hjälpa mig? ska lämna in en uppsats till läraren och tydligen ska det vara en svart "ram" runt framsidan! :-O Hur sjutton gör man detta i word?
Hej!
Jag hoppas inte att jag är helt försent.. Men ialla fall så går du in på rita, sedan ser du en rektangel och dra den över word(men det ska du göra innan du skriver eller om du har redan skrivit på word gör detta på ett nytt dokument), sedan väljer du text ruta som du drar innanför rektangel. text rutan är till för att skriva.
Vill du att rutan ska vara ett tjockare streck högerklickar du på strecket och välj formatera figur och går in på färger och linjer. Där kan du pyssla lite på hur du vill att det ska se ut.
Lycka till nu!
Har precis kommit hem så pallar inte skiva något nu. Har du fått hjälp? Annars kan jag skriva ihop något imorgon. Finns säkert annat, men jag brukar använda "Textruta", eller "Kantlinjer och fyllning".
Ja just det, även det är bra.
Tack för er hjälp dock hann jag lösa det på annat håll men ni är toppen! Nu vet jag till nästa gång