• Nötkaka

Kanarieöarna i mitten/slutet av november

Vi skulle vilja åka iväg någonstans i november.
    Thailand är lite för dyrt så vi funderar på kanarieöarna.
    Vad är det för skillnad mellan teneriffa, Lanzarote och Gran Canaria?
    Och vad är det för väder där i november???

tacksam för tips!

• Svar på tråden Kanarieöarna i mitten/slutet av november
  • Birgitta2

Det är ytterst sällan under 20 grader överhuvudtaget på öarna. Och sol. Har man otur så kan det komma lite kall blåst, eller lite regn. Vi var där förra nyår och i januari. Fantastiskt väder!

• buffas

Vi har bokat resa till masspalomas den 5 november,det skulle vara kring 25 grader,vi har varit på kanarieöarna många gånger i november och alltid haft bra väder,nu åker vi för första gången med vår lilla kille som då kommer att vara 11 månader

• Nötkaka

Tack för era svar tjejer

buffas: 25 grader låter bra tycker jag. Får jag fråga vilket hotell ni skall bo på?

• buffas

Blue star dunas det är ett all inclusive hotell man kunde köpa till det,titta på fritidsresor vi åker med dom,vi kommer att flyga från umeå..
    Det är ett familje hotell,ja 25 grader låter kanon boka ni också

• Nötkaka

buffas:
    Tittade på hotellet nu men det är 1,5 km till stranden..... . Känns långt. VI är vana att bo nära....å andra sidan så kanske det blåser mindre om det inte ligger nära havet....*svårt*

Tittade även på Ving Sunwing resort. Ligger precis vid havet men är också några tusen kr dyrare......

Finns det något annat att göra på GrandCanaria än att bara sola och bada? Något att se? Funderar på om två veckor är en vecka för mycket....

• buffas

Ja det förstår jag att ni vill bo nära stranden,vår kille är lite liten då så vi tänkte att polen blir bra för oss annars när vi åkt så har det varit prio ett för oss att bo på stranden..
    Det ska finnas ett zoo och ett aqua land i masspalomas,sen på Teneriffa finns loro park med delfiner,sjölejon pigviner jätte akvarium ja massor..Vi åker en vecka tycker det är rätt lagomt,vi var sugen på Thailand men tänkte vänta ett år så är killen lite större,men då blir det två veckor skulle vara underbart att resa dit vi har rest väldigt mycke men aldrig dit,däremot så har vi varit på kanarieöarna flera gåmger,grekland,turkiet,rumänien,bulgarien,cupern,portugal,maldiverna och aruba,aruba är min stora favorit inte så mycket att göra som på maldiverna men underbart vackert och otroligt god mat..

• Nötkaka

Ojojoj vad ni har rest. Jag har varit i Thailand 3 ggr och funderar på att åka dit igen men till ett nytt ställe. Så det står mellan Kanariöarna, Thailand och USA. Mexico verkar också spännande får jag erkänna. Men i slutändan handlar det om pengar förstås. Det är ju skillnad att betala 19 000 och 28 000....ja vi får se.

Det är rätt skönt med uppvärmd pool och jag tror att havet kommer bli för kallt på GC i november så det är viktigt med bra poolområde. Nackdelen med det hotellet som du föreslog är att det bara finns terasser kvar och det gillar jag inte. En treåring springer gärna iväg om han kan. En vanlig balkong känns bättre.....
    Måste tänka vidare...svårt.....

Annar så låter Aruba som rena paradiset

• buffas

Var i Thailand har ni varit??Något ställe som du kan rekommendera
    hade ni er son/dotter med er,hur gick det åh hur gammal var han/hon när ni var där??Ja Aruba är sagolikt vill tillbaka dit när sonen blivit lite större,ja mexico verkar kanon är även sugen på mauritsius,jag älskar vita stränder och vackert vatten åh vad sugen jag blir nu,men kanarieöarna får räcka nu första gången med lillen...

• Nötkaka

Nej, det var innan vi fick vår son. Har inte velat åka tillbaka dit pga den långa resan. Men nu tror jag att det skulle kunna fungera bättre.

Vi har varit lite överallt. Phuket, Phi Phi, Koh Samui, Koh Pangan, Ko Tao, åkte mellan olika stälen. Utforskat varje ställe ordentligt på off road motorcyklar bl a. Ja, det var innan man fick barn så att säga. Jag gillar Thailand men är inte sugen på att åka tillbaka till de ställen man vart på.

Första resan med lillen gick till Kreta, då var han 1,5. Lagom långt.
    Förra året var vi på Cypern med honom.

Jag älskar också vita stränder och därför är jag tveksam till Kanarieöarna. Känns brunt och lte trist. Men å andra sidan så vill jag ha värme. Jag skall kolla mexico när priserna kmmit upp(inte klart hos Fritidsresor ännu). Jag har också märktatt det kan vara skillja 9000 kr om man flyger från Stockholm eller Götebort (billigare i sth). Bor i Gbg men det kan ju inte kosta 9000 att flyga till sth. Otrligt. På samma hotell och samma avresedag.

Jag behöver inte bestämma mig idag utan väntar någon månad till - hoppas på fantastisk väder i Sverige i sommar. Du kommer få en bra resa med din lillkille. 5 timmars flyg är lagom med honom iknät. Thailand kan bli för långt utan egen flygstol.

Tack för din hjälp så länge. Jag kanske återkommer

Svar på tråden Kanarieöarna i mitten/slutet av november