*Kan man köpa vit marsipan.
Kan man köpa vit marsipan...och vet någon om det finns färdigkavlad rosa marsipan, som det finns grön till princesstårta?
Kan man köpa vit marsipan...och vet någon om det finns färdigkavlad rosa marsipan, som det finns grön till princesstårta?
Ja, men den är ju inte vit....den är ju mer naturvit.
Vill du ha riktigt vit så får du nog köpa pasta.
Vad kan den heta...bakpasta/sockerpasta eller liknande.
Den brukar finnas riktigt vit.
Finns sugerpaste på t.ex Panduro, den är vit. Färdigutkavlad rosa marsipan tror jag inte att det finns, men det är lätt att göra, färga med röd karamellfärg och kavla ut mellan bakplåtspapper med florsocker.
Letade själv efter vit marsipan till Sagas dop hittade inte och ville inte ha sugerpaste så det blev rosa marsipan tårtor.
Fråga på något bageri. Det finns vit att få tag i. Vi hade nämligen kritvit på våran bröllopstårta i fjol. Där var den smaksatt av lite vanilj...
vi har beställt på ett bageri... de e inte sååå billigt men fint blir de!!!
På panduro, både i butik och postorder finns att köpa titanoxid som är livsmedelsfärg som man kan blanda med marsipan för att få den kritvit. Kostar ca 50 kr för en påse som räcker gott och väl. Gjorde själv en konfirmationstårta ifjol och använde mig av detta med gott resultat.
Rosa marsipan kan man hitta i de flesta livsmedelsbutiker. Brukar finnas i en ask med rosa, grön och röd dekorationsmarsipan.
det är äcligt med sugarpaste men det FINNS kritvit marsipan!! Fråga nå bageri om du får köpa av dom
tack för all hjälp...hörde mig för på ett bageri och d sa att de blandade hälften sugarpaste och hälften marsipan för att få sina vita...så jag tänkte testa det...får se hur det går...
Det finns kritvit marispan. Vi hade det på vår doptårta. (Se i bildgalleriet..)Det var äkta marsipan inte sugarpaste. Men det är ganska nytt tror jag för när jag för några år sedan skulle ha en vit tårta fick vi en naturfärgad alltså som "ofärgad" masipan.
Vi hade också vit tårta på dopet (finns bild i galleriet) så nog allt finns det vit marsipan!
det finns färg så att man kan färga den cremevita marsipanen till vit. Kolla in www.dekoreramera.se och www.cakesandcandy.se
//Joanna
Vill du ha recept på sugarpaste så har jag det och det är inte det minsta svårt att göra och betydligt billigare än den man köper. Tycker också att man bör blanda 50/50 med marsipan så att det smakar godare.
SUPER LÄTT! :) Jag hade VIT marsipan på Theas dop-tårta! Bara att gå in på närmsta ica affär (jag valde ica maxi) och beställa! DÅ får du färdigutkavlad VIT marsipan, jag köpte även rosa...!