Hej
Jag gjorde min första lipolys behandling igår. Insida och utsida lår för att korrigera en mindre lyckad fettsugning jag gjorde 2001(de gick in för djupt och tog bort för mkt fett så det uppstod gropar)
Jag är en dag efter behandlingen väldigt uppsvälld och har som träningsvärk. Jag har några få små blåmärken, efter nålarna. Själva behandlingen tog ca 30 minuter.. men innan dess får man skriva på ett papper att man förstår riskerna osv + att medlet inte är godkännt ännu i sverige. Innan ringde jag till en annan klinik än den jag bokat tid hos, som utför behandlingarna i danmark och frågade varför vissa kliniker verkar utföra detta i sverige trots att det inte är lagligt och då sa de att dessa läkare riskerar att förlora sin liscens om någon anmäler dem... Då känds det som att den läkare som vågar göra detta i sverige verkligen tror på behandlingen..
Jag hittade min läkare på lipolyse-network, både läkaren och hans ssk var mkt engagerade och proffsiga och gjorde allt för att det skulle kännas så bekvämt som möjligt för mig. Efter behandlingen fick jag ligga kvar i ca 15 minuter och dricka vatten och de försäkrade sig om att jag mådde bra osv. Jag fick sedan läkarens privata mobilnr att ringa på om jag behövde det under helgen.. annars så hade vi redan gjort upp om att de kommer att ringa mig på måndag för att höra hur jag mår..
Har läst att vissa har utfört behandlingen bara en gång och är väldigt negativa - fast jag tycker alla hemsidor är tydliga med att man kan behöva mer än 1 behandling innan man blir nöjd så jag har bestämt mig för att utföra en till, hos samma läkare. Det blir veckan efter midsommar isf...
Lycka till...