• MalinEddie

Nån som går på mvc på storken i linköping?

Hej!
    Jag måste välja mellan att gå på mvc i motala och i liköping på storken. Jag undrar om någon har erfarenhet av storken?
    Mkt tacksam för svar!

• Svar på tråden Nån som går på mvc på storken i linköping?
  • morrontrött

jag har bara positiv erfarenhet av storken.
    gick där med mitt första barn som föddes oktober 2005, nu går jag där o väntar nr 2 med bf 17 juni.

å andra sidan har jag inget annat att jämföra med, har aldrig varit på kvinnohälsan eller andra ställen.

på storken är det trevligt, mysigt, personligt, lugnt och väldigt trevlig personal.
    jag kan varmt rekommendera storken!!! =)

• MalinEddie

morrontrött
    Tack för ditt svar! När sker inskrivningen där och när gör de ultraljud? Fick du lyssna på hjärtljud på inskrivningen? Och får man veta könet? Mkt tacksam för svar!

• morrontrött

jag va på inskrivning i vecka 8.
    ultraljud i vecka 12.
    sedan remiss för nupp till us i vecka 13.
    hjärtljud första ggn i vecka 20.
    för att få reda på kön får man betala 500:- och detta ultraljud görs först i vecka 25, om jag minns rätt.
    vi tog inte reda på kön.

• Beebiz

Jag går hos Storken nu och tycker också att det är bra! Har dock inte heller något att jämföra med...Tror dock mest att det beror på vilken barnmorska man får om man är nöjd eller inte-personkemin måste funka.

• MalinEddie

Jag gick i Motala när jag var gravid med min dotter eftersom det är närmast, men jag tyckte det kändes som min barnmorska var stressad hela tiden.
    Så beebiz du har rätt, det betyder mycket vilken barnmorska man har.
    Jag ska nog gå i lkpg den här gången, verkar som ni har bra erfarenheter därifrån.

• morrontrött

jo visst är det så att personkemin är det som avgör hur man känner.
    jag har haft lite olika barnmorskor, första grav blev min bm sjukskriven så jag fick träffa några andra, denna gången har jag haft samma alla gånger utom förra då min ordinarie va ledig.
    fast alla har varit bra, så jag tyckte inte de va nån nackdel att inte ha samma bm.

• LinaRosell

Jag har precis bokat tid för inskrivning på Storken då ajg är påväg att flytta tillbaka till Linköping efter några år i andra städer. Vilken vecka är du i, kanske kommer träffas där? Jag är 23+2.....

• MariaX m 2

Jag gick på storken men bytte till vanliga kvinnohälsan. Jag var besviken på att få byta bm flera gånger, att inte få tillräcklig info och förståelse. Jag fick en underbar bm på kvinnohälsan, hon gjorde ett stordåd för mig som jag aldrig ska glömma Så det är nog personkemin som måste stämma, det spelar inte så stor roll var bm jobbar.

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MalinEddie

LinaRosell
    Enligt familjeliv är jag i vecka 5(ej så långt gången) men jag är jätteosäker eftersom jag sluta med mina ppiller i början av mars och fick ingen mens efter det (senaste mens 13 feb) men hade tydligen ägglossning enligt äl test 30 mars, krångligt..Jag ser verkligen fram emot att få veta exakt hur långt gången jag är.

Nån mer som har erfarenhet av storken?

• MalinEddie

Ska väl ringa dit och beställa tid, hoppas det blir bra!
    Tack för era svar! Lycka till med allt!

Svar på tråden Nån som går på mvc på storken i linköping?