• Anmäld

Dessa jäkla smörgåsrån....

Ja dom går alltid sönder! Hur förvarar ni dom i tex skötväskan.... behöver tips =)

• Svar på tråden Dessa jäkla smörgåsrån....
  • Anmäld

jo men har inte hittat nån burk som passar... antigen är den för stor och klumpig eller för liten. Hmm

• Nennis1

Ha dom i en burk, man kan ju alltid dela dom. Om man vill kan man ånga om innan så blir dom inte lika spröda och håller därför lite bättre...

• Sanna1975

Tidigare hade IKEA ett paket med en massa genomskinliga plastburkar med blå lock jätte-billigt. En av de minsta lådorna där är utmärkt att ha kexen i, om man bryter dem på mitten.

• Anmäld

tack för tipsen, ska kolla upp IKEA :)

• liten07a

Testa majsbågar istället
    De smular inte sönder och är lättare för barnet att hålla i
    Tips bara

• Beea

Vart hittar man majsbågar?? Hur ser dem ut?

• syster yster77

Ikea har bra burkar, har själv en som är gul med ett lock som sitter fast. Kan köpas på barnavdelningen, säljs i 3 pack rosa, gul och vit.
    Och billiga är dom!!
    Burken behöver inte vara helt omslutande, dom håller sig endå i väskan.

• liten07a

Majkrokar och majsbågar är samma sak men olika märken, båda finska dock.
    "Majskrokar" finns i en stor genomskinlig påse och "Junior Majsbågar" finns i en liten "chipspåse" på 40g (men det är många i, de väger ju ingenting och är gjorda på enbart majsmjöl!)

Du hittar dessa påsar vid chipsen i flertalet affärer.

• Prickan

Majskrokarna är fantastiskt bra!

Wasa knäckebröd har också kommit med ett (för mig) mytt knäckebröd, som dottern 17 mån blivit tokig i: Crisp'n light, inner balance. Hon tröttnade på smörgåsrånen ganska snabbt, men dessa verkar hålla i sig...

• Anmäld

jo majskrokar är bra... MEN det blir så kletigt med dom.... gult klem som sätter sig överallt =/ så jag ger bara smörgåsrån nu för tiden :)

• Snäckan13

jag har börjar ge dottern mariekex, hon tycker det ärjättegott

Fast det kanske inte är så bra ur nyttighets synpunkt??? Hon är snart, snart 9 månader!

Älskar mina barn så otroligt mycket!!!!
  • Anmäld
    Snäckan13 skrev 2008-04-20 19:54:10 följande:
    jag har börjar ge dottern mariekex, hon tycker det ärjättegott Fast det kanske inte är så bra ur nyttighets synpunkt??? Hon är snart, snart 9 månader!
    hehe nah det är väll inte att rekommendera ;D
  • Snäckan13

snyft .... får prova de där majsbågarna då

Älskar mina barn så otroligt mycket!!!!
Svar på tråden Dessa jäkla smörgåsrån....