Dessa jäkla smörgåsrån....
Ja dom går alltid sönder! Hur förvarar ni dom i tex skötväskan.... behöver tips =)
Ja dom går alltid sönder! Hur förvarar ni dom i tex skötväskan.... behöver tips =)
I en tupperwareburk
i en burk
jo men har inte hittat nån burk som passar... antigen är den för stor och klumpig eller för liten. Hmm
Ha dom i en burk, man kan ju alltid dela dom. Om man vill kan man ånga om innan så blir dom inte lika spröda och håller därför lite bättre...
Tidigare hade IKEA ett paket med en massa genomskinliga plastburkar med blå lock jätte-billigt. En av de minsta lådorna där är utmärkt att ha kexen i, om man bryter dem på mitten.
tack för tipsen, ska kolla upp IKEA :)
Testa majsbågar istället
De smular inte sönder och är lättare för barnet att hålla i
Tips bara
Vart hittar man majsbågar?? Hur ser dem ut?
Ikea har bra burkar, har själv en som är gul med ett lock som sitter fast. Kan köpas på barnavdelningen, säljs i 3 pack rosa, gul och vit.
Och billiga är dom!!
Burken behöver inte vara helt omslutande, dom håller sig endå i väskan.
Majsbågar = Majskrokar
majskrokar.se/
Majkrokar och majsbågar är samma sak men olika märken, båda finska dock.
"Majskrokar" finns i en stor genomskinlig påse och "Junior Majsbågar" finns i en liten "chipspåse" på 40g (men det är många i, de väger ju ingenting och är gjorda på enbart majsmjöl!)
Du hittar dessa påsar vid chipsen i flertalet affärer.
Majskrokarna är fantastiskt bra!
Wasa knäckebröd har också kommit med ett (för mig) mytt knäckebröd, som dottern 17 mån blivit tokig i: Crisp'n light, inner balance. Hon tröttnade på smörgåsrånen ganska snabbt, men dessa verkar hålla i sig...
jo majskrokar är bra... MEN det blir så kletigt med dom.... gult klem som sätter sig överallt =/ så jag ger bara smörgåsrån nu för tiden :)
jag har börjar ge dottern mariekex, hon tycker det ärjättegott
Fast det kanske inte är så bra ur nyttighets synpunkt??? Hon är snart, snart 9 månader!
snyft .... får prova de där majsbågarna då