• Lillismaj

När börjar man gå ut med bebin?

Ja, när börjar man gå ut med en nyfödd bebis i vagnen? Direkt, efter några dagar, ännu längre tid?

• Svar på tråden När börjar man gå ut med bebin?
  • Hemliga 72an

Jag har gjort det så fort vi blivit utskrivna med alla barnen.

• Silverkatten06

Vi tog ut vår son i vagnen nästan direkt vi kom hem från BB, vad ska man vänta på?

• Liselurvan

Jag tror att jag tog första vagnpromenaden när han var en vecka. Han är född 12 jan, så det var mitt i vintern!

• lia76

Jag gick ut och gick så fort jag orkade.
    Hade ju lite ont efter stygnen och så..
    Men när jäntan var 5 dagar så var vi ute och gick
    Åkte från BB efter 3 dagar

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Sofia t

Jag gick ut första gången dagen efter vi fick komma hem sonen var då 4 dygn.

• Alle

Direkt om vädret tillåter

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • MeNoLike

Vi var på Neo i 12 dagar... gick ut dagen efter vi kom hem :)

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Tvåbarnsmorsan

Väntade några veckor för min dotter är prematur ( född v.35+3 ) och hon föddes i november och då var det också så kallt! Men nu är det varmare ute så varför inte ta ut bebisen en liten stund, kan ju inte vara farligt på nå vis!

• Hemliga 72an
    Liselurvan skrev 2008-04-18 13:03:42 följande:
    Jag tror att jag tog första vagnpromenaden när han var en vecka. Han är född 12 jan, så det var mitt i vintern!
    Lillebror föddes 17/11 och vi kom hem 29/11. Då var vi ute en storrunda. Dom på neo tyckte det var bra bara han var varm.
  • Garderobshylla

Vi gick ut på en gång, hade häst och hund så det fanns inte mycket till val... det finns mycket svammel om att man inte ska ta ut spädbarn och så, första tiden, men det man ska tänka på är att man ser till att inte inandningsluften är kall, så lägg en filt över suffletten lr nått...

• 820723

Vi var också ute å gick samma dag som vi kom hem med båda mina barn!

Det manska tönka på är väl att inte vara i stora folksamlingar eftersom dom fortfarande varnar för RS!

• Shadilly

Enda gången man ska vänta är om man får barn när det är riktigt riktigt smällkallt, annars är frisk luft bara bra!

• mippy

när man känner sig redo för det... själv har vi varit ute med båda barnen rätt tidigt..

• Lillismaj

Tack för svaren!
    Vad bra, då ska jag också gå ut direkt när bebin kommer. Har bf 4maj. Längtar ihjäl mig, lyckliga alla ni som får se era små hjärtegull!

• mammatillpojkar

direkt när vi har kommit hem från BB så har vi varit ute, nicolas va 5 dagar när vi kom hem och dante va 1 dag! jag har varit pigg bägge gångerna och orkat ge mej ut direkt!

• mammatillpojkar

nicos mamma skrev 2008-04-18 13:18:37 följande:

direkt när vi har kommit hem från BB så har vi varit ute, nicolas va 5 dagar när vi kom hem och dante va 1 dag! jag har varit pigg bägge gångerna och orkat ge mej ut direkt!
    kan även tillägga att nicolas är född i augusti och dante i januari!
  • bubbelmaja

Jag var ute och gick när första barnet var 2 dagar, inte fort och inte länge men ändå en promenad. Dottern var nog också två dagar när vi var ute, men inte på promenad utan på midsommarfirande. Tog bilen dit, satt lite ute osv.

Svar på tråden När börjar man gå ut med bebin?