Östbergahöjden, hur är området? Stockholm..
Vi ska ev. byta vår lägenhet med en i Östbergahöjden, känner inte till området, men tänkte kolla om ni vet ngt?
Är det ett trevligt område om man har barn?
Vi ska ev. byta vår lägenhet med en i Östbergahöjden, känner inte till området, men tänkte kolla om ni vet ngt?
Är det ett trevligt område om man har barn?
jag känner inte till området i detalj men generellt sätt har väl inte Östbergahöjden det bästa ryktet...
Men det finns ju säkert olika områden inom området så kolla upp lite närmare hur det ser ut.
Mmm, vill ju inte byta till ett ställe där vi inte kommer trivas...fler som vet?
puffar
Jag är uppfödd i östberabackarna. Det har varit ett struligt område men nu har dom börjat rusta upp området och byggt bostadsrättlgh-er. Många av husen har förvandlats till bostadsrätt därav att det har lugnat ned sig. Visst är det fortfarande lite stök men inte mer än på andra ställen.
Ryktet ligger kvar.
Det har blivit till det bättre.
Hehe, har bott där hela mitt liv, flyttade för 2 år sedan och jag saknar det inte. Dyra hyror för dålg standard. Tcker inte du ska sattsa på att bosätta dig där, framför allt inte om du har barn, dessutom är det väl inte längesen (2-3 veckor) nån vart skjuten vid östbergaskolan?
Min sambo blev skjuten till döds i bromma det händer överallt och hyrorna är inte dyra där om du jämför med andra ställen
Jag brukar se det possitiva det blev bättre med dom nya husen dom är jätte fina.
Mina vänner som bor där är både poliser advokater mm
så det är inte bara folk med låga inkomster som jag förstod på dig.
Men man flyttar ju av en anledning men på dom 40 år som jag har varit med så ser jag en stooor skillnad.
Till det mycket bättre.
Visst lite stök men det finns överallt och det kommer att bli mer.
Hmm, ahh ok.. Detta är en nybyggd lägenhet men inflyttning nu i jan-08.., 8000kr i hyra, visst mkt pengar, men lägenheten har hög standard..
Har läst mina inlägg och ka inte nånstans ens antyda "låg inkomst"
Har själv vuxit upp där som sagt och på den fronten har det inte blivit ett dugg bättre, för barn och tonåringar alltså.
Du lex, jag är varken polis eller advokat och har en helt okej inkomst endå. Men det kanske räknas som låginkomst om man inte är nått av dessa två.
suck