• Lotta79

Östbergahöjden, hur är området? Stockholm..

Vi ska ev. byta vår lägenhet med en i Östbergahöjden, känner inte till området, men tänkte kolla om ni vet ngt?
    Är det ett trevligt område om man har barn?

• Svar på tråden Östbergahöjden, hur är området? Stockholm..
  • Furuskär

jag känner inte till området i detalj men generellt sätt har väl inte Östbergahöjden det bästa ryktet...

Men det finns ju säkert olika områden inom området så kolla upp lite närmare hur det ser ut.

• Lotta79

Mmm, vill ju inte byta till ett ställe där vi inte kommer trivas...fler som vet?

• lex

Jag är uppfödd i östberabackarna. Det har varit ett struligt område men nu har dom börjat rusta upp området och byggt bostadsrättlgh-er. Många av husen har förvandlats till bostadsrätt därav att det har lugnat ned sig. Visst är det fortfarande lite stök men inte mer än på andra ställen.
    Ryktet ligger kvar.
    Det har blivit till det bättre.

• jossan01

Hehe, har bott där hela mitt liv, flyttade för 2 år sedan och jag saknar det inte. Dyra hyror för dålg standard. Tcker inte du ska sattsa på att bosätta dig där, framför allt inte om du har barn, dessutom är det väl inte längesen (2-3 veckor) nån vart skjuten vid östbergaskolan?

(¯`°?.¸♥Gastric Bypass opad-08♥¸.?°´¯)
  • lex

Min sambo blev skjuten till döds i bromma det händer överallt och hyrorna är inte dyra där om du jämför med andra ställen

• jossan01
    lex skrev 2008-04-18 14:34:05 följande:
    Min sambo blev skjuten till döds i bromma det händer överallt och hyrorna är inte dyra där om du jämför med andra ställen
    Jo men för den standarden som var, hjälpte inte mycket med stambyte, vårt golv i badrumme sprack så dom fick lägga nytt.

Jag skulle inte flytta dit, kan bara svara för mig själv, ser dessutom hur det går för många av dom som bor kvar där. Visst skit finns överallt.

Sen tycker jag nte om att bo som packade sillar heller för exakt så blev det när dombörjade bygga nytt...
  • lex

Jag brukar se det possitiva det blev bättre med dom nya husen dom är jätte fina.
    Mina vänner som bor där är både poliser advokater mm
    så det är inte bara folk med låga inkomster som jag förstod på dig.
    Men man flyttar ju av en anledning men på dom 40 år som jag har varit med så ser jag en stooor skillnad.
    Till det mycket bättre.
    Visst lite stök men det finns överallt och det kommer att bli mer.

• jossan01
    lex skrev 2008-04-18 14:43:47 följande:
    Jag brukar se det possitiva det blev bättre med dom nya husen dom är jätte fina.Mina vänner som bor där är både poliser advokater mmså det är inte bara folk med låga inkomster som jag förstod på dig.Men man flyttar ju av en anledning men på dom 40 år som jag har varit med så ser jag en stooor skillnad.Till det mycket bättre.Visst lite stök men det finns överallt och det kommer att bli mer.
    ÄHHHH var srev jag folk med låg inkomst??????????? Då går våra meningar isär för jag tycker östberga är skit. Tur att det åtminstone finns en som trivdes så bra där i HELA 40 år
  • Lotta79

Hmm, ahh ok.. Detta är en nybyggd lägenhet men inflyttning nu i jan-08.., 8000kr i hyra, visst mkt pengar, men lägenheten har hög standard..

• jossan01

Har läst mina inlägg och ka inte nånstans ens antyda "låg inkomst"

• jossan01
    Lotta79 skrev 2008-04-18 14:46:59 följande:
    Hmm, ahh ok.. Detta är en nybyggd lägenhet men inflyttning nu i jan-08.., 8000kr i hyra, visst mkt pengar, men lägenheten har hög standard..
    OK men jag skulle ta dom 8000 och bosätta mi nån annan stans för 8000 är inte mycket för nytt men för östberga är det det anser jag.
    Jag ska avslta det hela med att jag ALDRIG skulle låta mina barn växa upp där.
  • jossan01

Har själv vuxit upp där som sagt och på den fronten har det inte blivit ett dugg bättre, för barn och tonåringar alltså.

• jossan01

Du lex, jag är varken polis eller advokat och har en helt okej inkomst endå. Men det kanske räknas som låginkomst om man inte är nått av dessa två.

Svar på tråden Östbergahöjden, hur är området? Stockholm..