• Loris

Blekning, funkar ju inte :-(

Jag har nu fått nog av min röd/orangea nyans
    Jag har tidigare färgat håret i en jättefin mörkbrun/röd nyans, det bruna spolades av efter ett par tvättar (trots att det ska ha varit permanent), efter att ha färgat samma färg ett flertal gånger så beslutade jag mig att bleka håret istället.
    Nu till saken, jag har blekt håret säkert 10 gånger men har fortfarande orange nyans i håret.
    Jag har provat slingmedel, superblondering osv.
    Något tips?

• Svar på tråden Blekning, funkar ju inte :-(
  • Em00

Nja, inga tips.. bara att blondering inte tar på det röda pigmentet.. var försiktig med blonderingen så du inte blir av med håret =O

• Summermom11

hm låter jobbigt vet inte vad du ska göra men kanske bra o råd göra med en frisör? dom brukar ju veta

• MrsNelson

gå till en frisör...

• Majas Sida

hej hej var med trött på min färg i håret,hade lite rödviolett brunt kan man säga o bestämde mig nu för att bli blond...vill ju testa på...men det är en process på flera månader på mig...gå in o kolla i mitt galleri så får du se hur ja ser ut efter först 2 avfärgningar+en toning som ej tog hemma sen blonda slingor hos frisören. Som hon rekomenderade att ja skulle göra

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Rasmus 7/12-07 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lillymarleen

Jag går också hos frissör, men det håller inte länge på mig. Har gått till flera olika och ändå efter några tvättar så är det inte samma.

• raspberryrevolution

eller tona håret i en ljusbrun/mellanblond färg kanske som inte går åt röda hållet, men som de andra säger, frisören nästa

• Summermom11

ser att du är gravid är väl därför kanske för då brukar de väl inte gå o färga håret nå bra?

• Bubblan84

jag säger bara silverschampoo!!!!

• Loris
    raspberryrevolution skrev 2008-04-18 14:35:17 följande:
    eller tona håret i en ljusbrun/mellanblond färg kanske som inte går åt röda hållet, men som de andra säger, frisören nästa
    Grejen är den att jag efter att jag färgade röd/brunt färgade håret bäcksvart 2 gånger, också menat att vara en permanent färg.. Rann bara av och blev rött igen..

Får nog gå till frisör, vill ju inte tappa håret! :)
  • Majas Sida

En sak t,ja såg att du är gravid...har hört att färg,permanent tar ej på vissa då...Kan vara därför med

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Rasmus 7/12-07 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Bubblan84

Silverschampoo är perfekt för att ta bort röd/oranga toner..det man oxå kan göra är att sätta i en askblond toning...jag skulle inte fortsätta bleka..håret blir som svinto tillslut :/

• Jesster

Jag skulle också säga silverschampoo och askblond färgning.

♥ v.27 ♥
Svar på tråden Blekning, funkar ju inte :-(