• Toksmurfan

Hinnsvepning - hur snabbt startade din förlossning?

Idag har jag gjort en sk hinnsvepning och jag undrar helt enkelt hur snart efter det just DIN förlossning startade. Nyfiken som bara den! Vill ju få ut Krumeluren NU!

Tack för ditt svar!

(Hinnsvepning är när barnmorskan drar med fingret innanför livmoderhalskanten för att lossa hinnorna från tappen.)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-18 16:29
    Jag undrar också vilken vecka du var i när du gjorde svepningen och hur öppen du var.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-20 15:10
    Nu har det gått 48 timmar sedan jag gjorde det men inget på gång.
    Igår vid femtiden startade värkar med tio minuter emellan och inom en timme var de nere i fem minuter emellan sen avtog det hela...
    Nu har det börjat igen men inget regelbundet bara jobbigt och smärtsamt... suck ;)

• Svar på tråden Hinnsvepning - hur snabbt startade din förlossning?
  • Majsan70

Vet inte om det var en hinnsvepning egentligen, men läkaren "masserade" livmodertappen på mig och min förlossning startade ca 14 timmar efter det. Jag hade lite förvärkar en stund efter själva massagen, men de släppte snart.

• Toksmurfan

Vilken vecka var du i då? Jag är i 39+0 nu...

• Keesha

Jag fick en hinnsvepning idag. Har haft mensvärkssmärtor o molvärk hela dagen.. är i v.37+2.
    Undrar också om det kommer fungera eller inte...

• Omi

Fick en i v 41+4, samma dag kom slemmisen, hade sen mycket förvärkar och inom två dygn kom hon ut.

• EmsanPemsan
    Keesha skrev 2008-04-18 16:42:21 följande:
    Jag fick en hinnsvepning idag. Har haft mensvärkssmärtor o molvärk hela dagen.. är i v.37+2. Undrar också om det kommer fungera eller inte...
    Får man fråga varför du fick den nu så här "tidigt" ?
    Hoppas det kommer funka för dig!
  • Majsan70

Öppen var jag 4 cm och det hade jag då varit i flera veckor.
    Förlossningen gick superfort o jag hann nästan inte in utan höll på att föda i bilen.

• Annika 75

Gjorde en hinnsvepning i v 40+3 med andra barnet. Hade inte öppnat mig något innan. Förlossningen satte i gång dagen efter, ca 18 timmar efter hinnsvepningen.
    Förlossningen tog 5 timmar allt som allt.

(¯`°?.¸ ღ♥ Tilda-04 & Maja-07 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • blivande mamma 24

fick en när ja va i v40 o då va ja öppen 2 cm , fick det på en fre o lör natt efter sex kom första värken o sön natt föddes han ,

Liam 080211
  • en knodd vore inte fel

Har aldrig hört talas om de..
    Varför gör Bm detta? av nån speciellt orsak? lr just för att man vill??

Thelma 7/10-06 - Bebis BF 15/5-08
Svar på tråden Hinnsvepning - hur snabbt startade din förlossning?