• Mafaldas

Råsaftcentrifug recepttips

Är det någon som brukar använda en Råsaftcentrifug? Jag undrar vad man göra för drinkar i den!?

I bruksanvisningen står det att man inte får köra blåbär, hallon, rabarber, fikon eller rödbetor. Rödbetor beror väl kanske på att det missfärgar?

• Svar på tråden Råsaftcentrifug recepttips
  • getingmidja

Jag brukar pressa en morot, två apelsiner och ett-två äpplen....gott.
    Rödbetorna missfärgar säkerligen, men vet att det går bra att pressa såna med.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • vackrastarflow

konstigt med blåbär och hallon... det står det inte i min. där står det mer "tjocka" frukter som mango och banan.

min favvis är honungsmelon med körsbär och lime. supermumma!

• Gustafsmamma2005

Vad har ni för sort?

• vackrastarflow

jag har en Exido enda felet med den är att den inte separerar skummet, men det gör inte så mycket, allt annat är den bra på.

• molekyl

Vi har en från Philips. Det går alldeles utmärkt att köra rödbetor i den. Blir en vacker djupröd färg. Däremot ska man inte köra stärkelserika grejer som mango, banan mm.

Favoriten nu är kiwi, äpple och lime. Eller vadsomhelst med lime. Smidigt att inte behöva skaladen innan. Ooo, va sugen jag blev nu...

• molekyl
    vackrastarflow skrev 2008-04-19 00:39:04 följande:
    jag har en Exido enda felet med den är att den inte separerar skummet, men det gör inte så mycket, allt annat är den bra på.
    Vi fick med en kanna som separerar skummet. Men jag tycker det är ganska gott...
  • vackrastarflow
    molekyl skrev 2008-04-19 00:43:42 följande:
    Vi fick med en kanna som separerar skummet. Men jag tycker det är ganska gott...
    ja det räcker ju klart med en kanna... ska se om jag kan hitta en sådan "lös"
  • Mafaldas

Vi har en "Severin". Bärens skal kan tydligen täppa till något i maskinen. Vad kul att höra att fler använder, är ju bra med tips på drinkar!

• Shqiptari

Får du inte köra rödbetor i? Jag har en philips, den som är bäst i alla test. Kostar 1500kr. Och i en kan du köra alla frukter och grönsaker. Inte banan, avokado och mango då men alla andra som inte är i samma konsistens som dom.

Jag brukar göra massa olika juicer. Fick med en DVD med The juice master och han visar en MASSA nyttiga och hälsosamma recept på juicer.

Min favorit:

Jordgubbar
    Ananas
    Citron
    Äpple

Den är muuuums!

• Ellasario

Nu har jag ingen, men jag hade en när jag var liten
    Min favorit är helt enkelt morotsjuice med citron i
    Underbart enkelt, uppfriskande och nyttigt!

• Mafaldas

åh, mera drink tips! Vad gott, speciellt nu till sommaren.

Philips verkar ju helt klart bättre då, men dyrare.

• Shqiptari
    Mafaldas skrev 2008-05-14 11:34:31 följande:
    åh, mera drink tips! Vad gott, speciellt nu till sommaren. Philips verkar ju helt klart bättre då, men dyrare.
    Philipsen är ju den bästa! Men som du säger, den kostar en heldel. Men om du tänker på att den får ur mer juice ur frukterna/grönsakerna än dom andra. Så du spar ju in mer pengar på det sättet! Blir ju mer juice! Jag lovar att den är värd sina pengar!
Svar på tråden Råsaftcentrifug recepttips