• MGn

*Jag har tänkt köpa IKEAs sniglar spjälsäng.

Jag har tänkt köpa IKEAs sniglar spjälsäng.

Är det en lämplig säng till en nyfödd?
    Kan man ha den under hela tiden, då man använder spjälsäng?¨
    Har den vanliga standardmått?
    Kan man måla den? någon som har gjort de o har bilder?
    Finns de någon annan med samma säng som har bilder på den, jag gillar inte ikeas bild.

Tack på förhand

• Svar på tråden *Jag har tänkt köpa IKEAs sniglar spjälsäng.
  • Avalanche

Det är en av de säkraste skötborden enligt nån undersökning jag läst. Jag tycker personligen att måtten är lite små, framförallt tycker jag att den är för kort för ett lite större barn.

Den är i obehandlat trä så du kan enkelt måla den.

//C

• MGn

Menar du skötbordet eller spjälsängen? jag syftade mer på spjälsängen, men kommer även att köpa skötbordet, så lite åsikter om de hade inte varit fel...

• Avalanche

Men jösses! Förlåt! Haha, jag tänkte bara på skötbordet.

//C

• Groda78

Vi har köpt spjälsängen. Den var en av de få som inte fått en enda anmärkning i tester. Tror att det är standardmått, men är inte säker.

• Totinona

Nej IKEA skiljer sig från andra sängar, tyvärr vet jag inte måtten, men en väninna till mig berättade det. Det märks framför allt på när du sätter på spjälskyddet...
    Har själv köpt en IKEA spjälsäng, Gulliver (den vita)
    Lina

• Piggelin78

Jag har skötbordet Sniglar från ikea. Var från början jätte nöjd, målade den och köpte låder till den. Men nu när min lilla kille är tre månader är jag jätte missnöjd och har varit det sen han var ca 2 månader. Bordet är för kort för min son och han sparkar hela tiden i med benen i den hårda träkanten, så nu måste vi skaffa oss något annat.

• berniie

Vi ska få en spjälsäng av svärfar, en snigla från IKEA.
    Han sa att de bara va den och en till som gått igenom nått test
    utan anmärkningar. (tror de va råd o rön)

• LiiNe

måtten står i ikea-katalogen...om du har den förstås...vi ska oxå köpa den serien!! lycka till!!

• Gummy

måtten finnns på internet också ikea.se --> barnens ikea --> för de allra minsta

• tinna

Skötbordet är tydligen bara till för att användas till barnet är ett år men jag behöver iaf ett skötbord längre än så. Köpte det (som tur var) inte själv utan har bara stött på det hemma hos andra. Jakob kändes för stor och tung att lägga på ett sniglar redan vid ett halvår, dom växer ju attans fort en del....

• Lilith74

Vi ska köpa den, har hört mycket bra om den, stabil, billig. Man kan ha den från början. Skulle kanske inte rekommendera målning, för jag har förstått att många barn står och gnager på sängens kanter när de blir lite större och får i sig färg om den är målad. En fördel med Sniglar är alltså att den är just obehandlad.

• Pallas Athena

Har en bild på sängen i mitt galleri. Vi är jättenöjda med sängen! Har nu använt den i ca 5 mån (den första månaden sov dottern i vagnen, sängen var lite för stor för att vara ombonad). De första månaderna hade vi ett hoprullat täcke (rullat på längden) runt sidorna och under fotändan för att göra sängen "mindre" för dottern. Men vid ca 4 mån ålder blev det utrymmet för litet, så under ca en vecka flyttade vi undan täcket lite i taget tills vi kunde ta bort det helt. Nu har dottern precis lärt sig ställa sig upp med stöd, så vi fick sänka sängbotten ett hopp i lördags. Men fortfarande fungerar den jättebra. Den är stabil, luftig och snygg.
    Måtten är lite annorlunda än övriga mått (liksom Jysk m fl andra butikskedjor har unika mått för att folk ska "tvingas" handla även resten hos dem), men för oss kvittade det eftersom jag själv har sytt allt till sängen..

Svar på tråden *Jag har tänkt köpa IKEAs sniglar spjälsäng.