• aiight

    Lätt att tappa örhängen?

    Har bestämt mig att ta hål i örenen och sedan när hålet ha rläkt, att köpa ett par dyra diamant örhängen
    Har kollat lite på näten och de kommer kosta mellan 5000-9000:- beroende på ct och utseende.

    Jag tänkte briljantslipade (runda) med 0.25-0.30 ct i ett öra (så det blir lite stora)

    Hursomhelst så sa min mor att det kan vara jobbigt att sova i sådana och det är lätt att tappa örhängen

    www.hedensguld.se/index.php&row3=a&getNext=12&produkt=

    ungefär sådana, fast där e det sammanlagt 0.30 ct (0.15 ett öra)
    Sen vet jag inte om alla har sådan 'skruv' modell

    Men ni alla kunniga, vad tror ni?
    Jag kan inget om örhängen så jag frågar er ;)

  • Svar på tråden Lätt att tappa örhängen?
  • Nyfiken gul

    jag skulle inte ha såna som permanenta örhängen...

    Jag har haft hål i öronen i drygt 20 år och jag vet inte hur många örhängen jag har tappat bort just pga att man har dom hela tiden... både fina festörhängen och vanliga vardagsörhängen....  samt ett antal som gått sönder också...

    Jag vet hur lätt det är att fastna i tex tröjan när man klär av sig/klär på sig, man tappar ibland utan att veta hur eller när eller var...

    Så ha såna fina örhängen när du ska vara fin och satsa istället på något enklare till vardags så blir det heller inte så dyrt OM olyckan skulle vara framme på något sätt....

    Jag har vanliga små silvercreoler (silverringar ca 3mm i diameter) till vardags o som det inte heller gör något att jag tappar bort dom eller att dom går sönder....


  • ming

    Såna örhängen med plopp på är ju inte så lätt att tappa. Eller visst, det hände ibland när man var liten och var i skolan och lekte och så, men som vuxen är det inte så stor risk att man tappar.
    Värre är det med såna örhängen som man "hänger" på i kombination med fylla.

  • Nyfiken gul

    framförallt är det örhängen med "ploppar" bakom örsnibben som är lättast att tappa bort eller ha sönder.. det kan ibland räcka med att man är bakom örat o kliar sig eller tar bort en hårtest så sprätter ploppen iväg.....


  • mooogn

    ..Och jag har inte tappat ett enda örhänge (ta i trä!) men vete 17 om jag ändå skulle bära svindyra örhängen varje dag

    Jag använder mest stiftörhängen. Känner efter flera gånger per dag att ploppen är kvar och trycker till den om det behövs. Det går automatiskt


    ...nu har vi försökt i tre år...
  • mooogn

    ...Och det skulle inte blivit en så himla glad gubbe...


    ...nu har vi försökt i tre år...
  • Tramsbyttan

    Men är det inte sånna man skruvar i då?
    De är ju omöjliga att tappa, om inte man skruvar i fel då.. :D

  • aiight

    jag tänkte ha dessa örhängen hela tiden.. men vet inte om jag är sugen på de längre
    det skulle göra ont i hjärtat ifall jag skulle tappa, och det är lätthänt som ni säger

    kanske jag ska satsa på cubic zirkonia istället?
    men bläger de lika mycket som riktiga??
    jag har en diamant ring nu och kan inte få nog av den när det e sol ute hehe, därför tänkte jag ha ett par örhängen, så de liksom matchar

  • vill ha fler barn

    PÅ bilden ser det ju ut som om det är skruvar på baksidan. Jag har aldrig sett sådana live så jag vet inte om de är säkrare men det borde de vara. Fråga försäljarna om det.
    Och du kan väl försäkra dina smycken? Eller så går det väl på hemförsäkringen?

  • Tecken

    TS, jag vet inte om de är obekväma att sova i - jag tar alltid ut mina örhängen när jag ska sova (tycker det är bekvämast).

    Jag har haft hål i öronen lääänge och jag har bara tappat bort ett örhänge. Det var ett sånt där med "krok" på, billigt "tapp-format" från H&M, försvann när jag dansade vilt på en fest i Allhuset/Universitetet

  • Agapi

    Jag har nog aldrig tappat några örhängen. och dessa ser ju ut att ha någon slags gängat skruv lås, de är nog svåra att tappa.

    Sen som någon sa så brukar mn väl försäkra såpass dyra smycken?

  • CattaAndy

    Hejhej! har tappat en massa men har löst det nu he,he men har ett tips, väldigt billigt o bra! ex om du köper ett par billiga små örhänge på HM så sitter de ofta på en plastskiva som de fäst de på, o bakom ploppen sitter en vit liten "plopp" sätt på den efter du satt på örhängena o ploppen o sen den vita så lovar jag att du inte tappar de! ha,ha hoppas du förstod, men du lär förstå om du kollar på deras örhänge på hm..o det syns inte att de sitter där heller

  • samui
    Om du ska träffa ett gäng vänner för middag och drinkar på helgen kan du antagligen göra accessoarer mer avslappnat. Du kan välja örhängen med ljuskronor (om de inte är för stora eller utsmyckade) eller läckra droppörhängen, som är en bra mellanting mellan små nitar och större danglies. Jag kan råda att välja örhängen i många butiker som jag gör Söker du efter prisvärda örhängen?                        
Svar på tråden Lätt att tappa örhängen?