• Inana83

Spyr någon annans bebis genomskinligt?

Min lille kille på 11 veckor spyr genomskinlig vätska. Han har vart en kräkbebis hela tiden men de senaste dagarna kommer det inte upp speciellt mycket mjölk längre utan en genomskinlig vätska istället.
    Jag pratade med bvc igår och hon sa att jag skulle testa en laktos och glutenfri ersättning istället för nan som vi kört med innan, hon sa också att det var ok så länge det inte kom upp gul galla, men något känns konstigt...

Är det någon annan som har en bebis som spry genomskinligt, har ni fått någon förklaring på vad det är?

• Svar på tråden Spyr någon annans bebis genomskinligt?
  • Mymlan74

Kan det vara snor/slem han spyr upp...? Är han förkyld?

*En trebarnsmamma hinner aldrig bli sysslolös*
  • Inana83

Nä han e inte förkyld och det genomskinliga är som vatten, inget slemmigt eller snorigt i det...
    Tycker att det är konstigt att han spyr upp något som liknar vatten när han inte fått i sig något vatten

• Eldflamman

Vår kille på snart 4 månader är också en kräkbebis, han kräks nästan alltid och ibland kommer det något tunt, genomskinligt, nästan som vatten, istället för mat. Jag har fått för mig att det är all saliv han sväljer i och med nappen som kommer upp. (?) Vad tror du om den teorin?

♥Stolt mamma till Hannes 040706 och Elias 071223♥
  • Fru Lantz

kan säga att så gjorde min lilla kille oxå innan han slutade kräkas. Tro som Eldframman

• Vattukvinnan

Min son, 7 veckor, har samma men har inte frågat vad det är.

• Inana83

Ja den teorin köper jag Han har precis börjat acceptera nappen ordentligt och det är efter det som de genomskinliga kräkningarna blivit värre. Gud vad skönt att ha er här fl ibland , oftast får man en förklaring på sina tankar och frågor...

Men gud, har jag gjort fel nu då som börjat ge honom den där förskräckligt äckliga laktos och glutenfria ersättningen
    Kan jag byta tillbaka till den nan igen direkt? Han har bara fått den laktosfria idag vid tre tillfällen...Vad tycker ni?

Eldflamman skrev 2008-04-18 20:39:12 följande:
    Vår kille på snart 4 månader är också en kräkbebis, han kräks nästan alltid och ibland kommer det något tunt, genomskinligt, nästan som vatten, istället för mat. Jag har fått för mig att det är all saliv han sväljer i och med nappen som kommer upp. (?) Vad tror du om den teorin?
  • jennychristina79

Min son är 5 månader och han kräks också "vatten" oftast om det gått ett tag sen han senast åt (han får bara ersättning och smakportioner) jag trodde det var för att han fick ersättning men det kanske är saliv då.

• ÄlskadeGryn

Samma här men tycker inte att det känns som saliv med tanke på att det är ganska mycket och vattnigt..

• buffybus

min lille kille spottar också ut genomskinlig vattenliknande men tror han fått sig nån kallsup på babysimmet

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • MaddeMamman

Ersättning/bröstmjölk koagulerar i magen av enzymer o det blir klar vätska kvar, det är det som kommer upp, resten tjocknar till klumpar (o blir bajs.)

Tandkräm på min spegel.
Svar på tråden Spyr någon annans bebis genomskinligt?