• Gustafsmamma2005

Fiskleverolja till barn med ADHD, någon?

Var på föreläsning för ett tag sedan och fick då höra att det var bra att ge barn, speciellt dem som har ADHD fiskleverolja t.ex. eskimo kids för att de blir lugnare av det.

Någon som prövat?

Har inte ett barn själv som har adhd utan har en vän så jag undrar om någon har erfarenhet av detta.

• Svar på tråden Fiskleverolja till barn med ADHD, någon?
  • pcalma

Jag ger min stora flicka flicka detta sedan jan. Vi märker ingen effekt på henne, tyvärr. Nu har vår minsta tös fått diagnos, neuroläkaren rekommenderade oss att ge henne omega 3 då det har bra effekt på många av dessa barn! Vi började igår på henne, så än är det ju för tidigt att uttala sig! Tycker absolut att du ska rekommendera henne detta! Det är helt klart värt att prova!!

• Mellvis

Inte fiskleverolja,bara fiskolja,eftersom det innehåller omega 3.

• pcalma

Jag har hört att dessa barn även behöver omega-6! Alltså omega3 och 6! Är det någon som vet det?

• Themis

pcalma: Det är sant att vi behöver båda, men omega-6 är lättare att få i sig från andra vegetabilier, det är omega-3 som är svår att få nog av om man inte äter fisk.

• Pokoyo

Bimsan: tänkte just skriva samma som du.

Inte exakt samma sammansättning/typ av fettsyror i exempelvis lax och linfrön men mycket bra båda två och bra att kombinera.

Svar på tråden Fiskleverolja till barn med ADHD, någon?