• Zaina

Vad är det som är jobbigast med att flytta med hela familjen till ett nytt land?

Skulle uppskatta om ni alla som är utlandsföräldrar/blivande utlandsföräldrar tar er tid och svarar på min "poll" dvs undersökning som jag har gjort på min blogg. Ni hittar den i den högra kolumnen. Den handlar vad som är jobbigast med att flytta med hela familjen till ett nytt land.

familytrekker.blogspot.com

Flytta till ett nytt land är nog spännande och intressant samtidigt som det kanske kan vara rätt så jobbigt. Med denna lilla undersökning hoppas jag kunna hjälpa de som är på väg att flytta/har just flyttat genom att samla på mig ledtrådar/tips om vad som kan vara viktigt att lägga extra krut på för att flytten ska fungera så smidigt som möjligt tex ska man snabbt gå med olika föreningar för att bygga upp ett nytt socialt nätverk, hitta drömhuset etc eller är det något annat?

Vore toppen om ni också har möjlighet att komma med personliga kommentarer i bloggen tex under följande post
    familytrekker.blogspot.com/2008/04/what-is-most-stressful-part-of-moving.html
    , via mail etc.

Tack för er tid.

Svar på tråden Vad är det som är jobbigast med att flytta med hela familjen till ett nytt land?