• pajas01

efter förlossningen så har jag fått JÄTTE torra händer.. är det något som fattas i mig eller varför?

har så J*VLA ont på händer för dem e gris torra.. smörjer mig med fet fet salva..men de svider ju så.. de kommer gärna när de är kallt och torrt i luften.. aldrig gjort innan jag fick barn!

precis efetr förlossningen hade jag som sår kanske för att jag tvättade händerna väldigt mycke också men men de gick över med massa kräm..

men kan de va vitaminbrist?

• Svar på tråden efter förlossningen så har jag fått JÄTTE torra händer.. är det något som fattas i mig eller varför?
  • Jonnys tjej

Hej det är samma här för mig.. vet inte varför det blir så??

• VildaMatilda

Jag vet inte om det kan vara vitaminbrist men jag hade lika dant förra året när min dotter var nyfödd. Blev bättre när det blev varmt ute och den här vintern har huden varit som vanligt igen. Köpte en fet handkräm på Apoteket, "CCS vårdande handcreme" den svider inte. Annars finns också Repair, även den från Apoteket, den är jättebra och svider inte heller vad jag kommer ihåg.

• pajas01

gör så jävla ont bara.. stör mig väldigt mycke nu när jag jobbar.. jobbar på äldreboende och där spritar man ju händerna mycke och SVIDER sååå mycke.. inte alls skönt att ha hanskar på sig heller... smörje med tre oliak krämer nu hoppas de hjälper snabbt.. de gjorde de sist..

men precis fetr förlossningen så va de nästan som sår mellan fingrarna å torr va jag

• WimZy

Jag tycker inte det bara är händerna som är torra, utan hela kroppen. Smörjer händerna med Helosansalva och kroppen med Barnängens olja.

• Tvåbarnsmorsan

Har också fått väldigt torra händer men tror det är för jag tvättar mig väldigt ofta om händerna nu. Man håller på med vatten hela dagarna vid blöjbyte, diska nappflaskor osv!

• Cecci78

samma sak för mig o jag tror också det är allt vatten, tvättar händerna väldigt ofta

• Finesse

jag har oxå väldigt torra händer.. tror att det är för att man tvättar händerna så ofta.. tvättar dom efter varje blöjbyte.. å inför varje matning (ger ersättning) å sen diskas det oxå rätt mkt..

• HelenaMaria

TS: Ammar du? I så fall kan det bero på det. Mina händer är också jättetorra efter förlossningen men har blivit lite bättre nu. Jobbigt. Testa B-vitamin, ska jag köpa tror jag.

• pajas01

nupp ammar itne har itne gjort på 3 månader

Svar på tråden efter förlossningen så har jag fått JÄTTE torra händer.. är det något som fattas i mig eller varför?