• Mira76

Erfarenheter av laminatgolv?

Någon som har erfarenhet av laminatgolv, t.ex av märket Pergo eller Alloc?
    Hur tycker ni det är? (snyggt, kallt, hållbart..)??

Funderar på att lägga in pergo furu eller björk (planka)i vardagsrum, kök och hall..nån som har just det golvet?

• Svar på tråden Erfarenheter av laminatgolv?
  • ängeln83

Vi har lagt in Pergo golv i så gott som hela vårt hus.
    2 olika varianter på ek golv.
    Vi är super nöjda, det är snyggt, inte speciellt kallt och extremt hållbart, har tappat både hammare och annat och det har inte blivit några märken.

Till köket funderar vi på ett Alloc golv som är godkänt för både resturang och affär.

ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • ängeln83
    Mira76 skrev 2008-04-18 22:08:59 följande:
    Ok, låter ju bra..Lade ni in golvet själva?
    Vi är super nöjda
    Japp, sambon och min pappa la in golven. Gick jätte fort.
    Extra smidigt eftersom själva dämpnings mattan sitter fast på Pergo golven så den behöver man ju inte lägga innan.
  • Mira76

Kanske ska man våga sig på att lägga det själv då!

Någon mer som har erfarenheter av pergo-golv? Någon som har blder kanske?

• xandra76

Vi har idagsläget Alloc golv i hela våran lägenhet på 120 kvm, även kök. Ett underbart golv. Lättstädat och håller bra.
    Sambon tycker att det kan vara lite hårt ibland. Men jag tycker att det är underbart.
    Det var mycket enkelt att lägga också.
    Vi har precis köpt hus, och kommer denna gång köra på Pergo Grå Furu i hela huset.
    Så jag har bara positivt att säga om laminat. Och har man småbarn som kastar leksaker omkring sig så är det perfekt, du behöver aldrig vara rädd för märken. Och du slipper mecket med att slipa om och sen få rätt nyans när du oljar/lackar.

• ängeln83
    Mira76 skrev 2008-04-20 20:03:45 följande:
    Kanske ska man våga sig på att lägga det själv då!Någon mer som har erfarenheter av pergo-golv? Någon som har blder kanske?
    Tror det finns lite bilder i mitt galleri, under vårt hus, alla trä golven nu ser är Pergo.
  • Mira76

Tack för svaren..
    Känner mig nu helt övertygad att vi ska välja laminat.. undrar om det är ngn skillnad på Pergo och Alloc, men antar att det är ungefär samma kvalitet?
    Fint ni har det, ängeln83! Har kollat runt lite i ditt galleri nu.

Svar på tråden Erfarenheter av laminatgolv?