• projekt vip

*Undrar om det finns en bra tyg

Undrar om det finns en bra tyg affär ( med barntyger, t.ex fin flanell) någonstans i Stockholmsområde. Har varit på Kilotex i Sickla men de hade inte så mycket. Bara vit flanell och någon enstaka färgad. Och så självklart Bonti, men det känns ingen kul att betala 429 kr metern.
    Tacksam for tips

• Svar på tråden *Undrar om det finns en bra tyg
  • projekt vip

finns det ingen som syr själv här?

• artie

Prova Ohlssons Tyg i stan eller Eurokanga på Kungans Kurva

• fifo

Bara nåt kvarter från Bonti ligger tygaffären Dollys som har ett ganska varierande sortiment (man får inte låta lura sig av all polyester som slår emot en när man går in). Om man har tur så kan de ha en hel del att välja på, både trikå och flanell. Bra priser men som sagt, sortimentet varierar lite.

• projekt vip

Tack snälla, får göra ett trip till Vasastan igen.

• projekt vip

Vad är bäst att använda till "kräkfiltar"?

• florin

Jag syr visserligen inte själv men vi köpte "snuttefiltar" i flanell som vi använder som kräkfiltar. Tycker att det är toppen! Det ser helt ok ut när man är på stan mm, de är mjuka och kräkorna syns inte på tyget.

• pthegirl

Det ska finnas en bra tygbutik i Sundbyberg, kommer dock inte ihåg vad den heter. Om du säger att du har företag får du tillgång till ett extra rum med ännu mer tyger. Någon annan kanske vet vad den heter?

• projekt vip

Är det i Sundbyberg centrum?

• Pluttiluttan

Jag har varit i butiken i Sundbyberg, dom har MYCKET tyg (om du får tillgång till det inre rummet)! Den ligger på Järnvägsgatan och heter Textilcentrum, tror jag. Jag syr mycket själv och handlar antingen på Kilotex (rabatt om du har företag) eller Eurokangas i Kungens Kurva. Sen finns det en ganska bra inne i stan på StPaulsgatan på Söder, dom har bra priser och världens charmigaste personal, två äldre glada herrar. Om det är nån som gillar coolababykläder kan ni se vad jag har gjort på ejlasak.se. Hoppas du hittar nåt bra att sy med!

• projekt vip

Jag tänker tyvärr sträcka mig till spydukar. Är inte alls duktig. Dina grejer är mycket finna.
    Men kan jag bara säga att jag har företag, kommer de inte att fråga mig några detaljer?

• Pluttiluttan

Du måste visa registreringsbevis för företag på Sickla för rabatt. Men om du ska till Sundbyberg, så är dörren oftast bara öppen till "det där rummet" så då är det bara att slinka in, eller så kan du säga att du är lajvare, för dom säljer mycket tyg i det rummet till "såna" där. Se till att ha gott om tid när du åker dit, det är mycket att gå igenom :)

Svar på tråden *Undrar om det finns en bra tyg