• Anonym

    Kan man dricka vin när man har ätit Voltaren?

    Ja, kan man det? Äter just nu Voltaren mot smärtor, inte sådana som finns på Apoteket utan sådana receptbelagda (50mg?) Det står ingenting i förpackningen och läkaren sa inget, men nu har jag druckit 3 glas vin på 6 timmar och känner mig helt snurrig! Tänkte inte på att jag tog en tablett kl 14!

  • Svar på tråden Kan man dricka vin när man har ätit Voltaren?
  • Jambosana

    Nej det bör du inte. Levern tar rejält med stryk!

  • Anonym

    Vet att levern kan ta stryk, men faktiskt inte efter 1 gång! Det är ju inte så att jag blandar tabletter och alkohol varje dag

  • Anonym

    Lost in universe skrev 2008-04-18 23:18:59 följande:


    Det är nog inte så nyttigt nej.
    "inte så nyttigt" -det hajjar nog de flesta, min fråga är om det är någon fara just ikväll när jag råkat ta en Voltaren på dagen och sedan dricka vin till maten på kvälen.
  • Lost in universe

    Du är bra på att märka ord iallafall.


    Anonym skrev 2008-04-18 23:22:09 följande:
    Lost in universe skrev 2008-04-18 23:18:59 följande:"inte så nyttigt" -det hajjar nog de flesta, min fråga är om det är någon fara just ikväll när jag råkat ta en Voltaren på dagen och sedan dricka vin till maten på kvälen.
  • Anonym

    Lost in universe skrev 2008-04-18 23:24:06 följande:


    Du är bra på att märka ord iallafall.
    Hoppsan! Vaknat på fel sida idag eller....

    Min fråga var ju inte om det var nyttigt utan om det är farligt att jag ikväll har råkat ta en Voltaren på dagen och druckit vin på kvällen. Jag ber om ursäkt att du missuppfattade mitt svar.
  • Lost in universe

    Jag har inte vaknat på fel sida? Men du borde väll förstått vad jag menade, det är ett uttryck för att det inte är så bra.

  • Anonym

    Lost in universe skrev 2008-04-18 23:29:28 följande:


    Jag har inte vaknat på fel sida? Men du borde väll förstått vad jag menade, det är ett uttryck för att det inte är så bra.
    Jaja - strunt samma, huvudsaken är att du inte tog illa vid dig
  • Themis

    Voltaren är en ganska kraftig smärtstillande tablett och eftersom den slår hårt mot magen också så kanske det inte är så lyckat att dricka rödvin då. Vanliga biverkningar är dåsighet och yrsel och det är inte helt otroligt att kombinationen med alkohol gör det värre.

    Överhuvudtaget är det snällast mot levern att inte slå på den med alkohol när man är sjuk och medicinerar, så var rädd om dig snälla!

  • xenaa

    Nej det är inte bra att dricka vin då man tagit starka smärtstillande.

    håller med Bimsan


    ♥LEO♥
  • Anonym
    Themis skrev 2008-04-18 23:32:29 följande:
    Voltaren är en ganska kraftig smärtstillande tablett och eftersom den slår hårt mot magen också så kanske det inte är så lyckat att dricka rödvin då. Vanliga biverkningar är dåsighet och yrsel och det är inte helt otroligt att kombinationen med alkohol gör det värre.Överhuvudtaget är det snällast mot levern att inte slå på den med alkohol när man är sjuk och medicinerar, så var rädd om dig snälla!
    Ja, så är det ju med de flesta smärtstilande. Och självklart sitter jag inte och dricker varje dag när jag tar tabletter, det bara råkade bli så ikväll.

    Tack för ditt svar!
  • Anonym
    xenaa skrev 2008-04-18 23:42:24 följande:
    Nej det är inte bra att dricka vin då man tagit starka smärtstillande.håller med Bimsan
    Nej, det är aldrig bra. Dock finns det ju olika grader i helvetet - vissa smärtstillande är inte bra att ta in samband med (om nu kl. 14:00 kallas för samband) alkohol pga av leverskador mm. Medans vissa andra kan orsaka apneér mm, vilket är lite värre i ett kortsiktigt perspektiv.
Svar på tråden Kan man dricka vin när man har ätit Voltaren?