• Fam Lycke Svedberg

trygghansa eller if i barnförsäkring......?

Har just nu TRYGGHANSA men fick erbjudande om att IF var billigare och med samma produkter förutom ett undantag; mer karens vid sjukhusvistelse. Är det nån som har erfarenhet av att IF är bättre eller vice versa? Nu pratar jag bättre inte i pengar utan i själva försäkringen, vad den täcker osv.

• Svar på tråden trygghansa eller if i barnförsäkring......?
  • Maria V

Jag har trygg-hansa åt min dotter. Tyckte att den va bäst när jag skulle fixa försäkring till henne. Har det även till h*n som ska komma i sommar oxå. Så vi är alla försäkrade i trygg-hansa..

• Anna 84

Jag har if för jag fick bara dom som godkände min son ... när han var liten för han var sjuk i öronhinne infalmation ofta ,,,, tycker dom är jätte bra ....

• Fam Lycke Svedberg

Anna84 -- If är väl även ganska billiga? vad täcker dom för nåt vet du det?

• Tokfia 7

Trygghansa har jag hört gärna vill ha klausuler för olika saker. Jag har Skandia.

• Fam Lycke Svedberg

Tokfia 7 skrev 2008-04-26 20:12:03 följande:

Trygghansa har jag hört gärna vill ha klausuler för olika saker. Jag har Skandia.
    hurdå menar du?
  • Tokfia 7

En jobbarkompis skulle teckna Trygghansa, deras son hade fått en salva för nåt som det sen visade sig att han inte hade, ÄNDÅ ville TH ha en klausul för eksem eller vad det nu var plus en massa mer - eftersom han fått en salva han inte skulle ha (och det visste de att han inte skulle när försäkringen skulle tecknas). Har läst i andra trådar här på FL att det hänt liknande saker för andra.

• Fam Lycke Svedberg

jaha för när jag anmälde skadan på min dotter, så tog dom upp den utan några klausuler eller papper och ska höra av sig efter ett år för att se om bestående men finns för ersättning..

• jaja

Vi har tecknat IF men mest för att vi har If förövrigt. Vi fick fylla i ett formulär och sen begärde dom ut journaler från BVC och efter många om och med blev han försäkrad med undantag från astma och allergi. Han har nämligen fått midisonkräm (på rek av BVC o husläkare) eftersom han har känslig hud och tydligen är då risken för astma o allergi större.

• Fam Lycke Svedberg

Hmm okej.. men alla försäkringar funkar ju så, att man inte får bli försäkrad i dom sjukdomar man hade innan försäkringstiden..

• vilda83

vi har trygg-hansa.. tyckte vi va bäst!

Sandra & Mattias Lilla Mirakel
  • Eskobar77

Jämför på  Konsumenternas försäkringsbyrå. (Finns sida på nätet) Förr var Trygg Hansas försäkring den bästa och det är något som hänger kvar hos folk - men idag är de inte bättre än någon annan.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ines 080201 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • mapo51

Det viktiga är att försäkra barnet så fort som möjligt för att slippa undantag, det kan bli det om man tagit upp något hos BVC och försäkringsbolaget begär journalen därifrån.

Vi jämförde på Konsumenternas försäkringsbyrå och tyckte att TryggHansa hade de bästa vilkoren. Har man valt ett försäkringsbolag så ska man helst inte byta för då kan man få undantag i försäkringen och när man anmäler en skada som har ett angränsande område till det som man har undantag så kan det bli strul med att få ut ersättning.

• Pysselgalningen

Vi har TryggHansa och försäkrade dottern vid 6 månaders ålder. Jag tyckte att dom va bäst samt att dom kommer hem till en och berättar om försäkringar. Vill man ha fler försäkringar t.ex livförsäkring på sig själv så fixar dom det i samma veva och man får rabatt om man har flera försäkringar hos dom.
    Nästa barn ska vi försöka att försäkra tidigare, bara för att slippa ev. "undantag" i försäkringen.
    Visst, vi hostar upp 173kr/månad, men då är dottern försäkrad på (tror jag det va iaf) en halv miljon samt nån extra sak vi tog med.
    Dom begärde inte heller några journaler eller dyl. när vi försäkrade dottern.

• annasbäbis

Det bästa är att försäkra bebisen så fort den har fötts. Då har det kanske inte dykt upp några "problem" än.

Vi hade trygghansas gravid försäkring och när vår tjej föddes så gjorde vi den till en barnförsäkring direkt.

• Eskobar77
    Svar på #14
    Det gör Länsförsäkringar också om man vill.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ines 080201 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden trygghansa eller if i barnförsäkring......?