• Anonym (L)

Varför förstår hon inte mina hintar?

En tjej jag sommarjobbade med några år som yngre försöker nu bli kompis med mig fast vi aldrig var kompisat förut. Vi känner inte varann och jag har alltid tyckt att hon var en rätt jobbig person. Skränig osv. Hon är likadan nu så jag känner inte för att umgås med henne. Varför förstår hon inte det när jag inte hör av mig och inte alls är entusiastisk över att ses? Vi klickar inte som vänner alls så därför förstår jag inte poängen. Måste jag rakt ut säga till henne att jag inte vill ses?

• Svar på tråden Varför förstår hon inte mina hintar?
  • Crazy Baby

Ja, alla fattar inte fina pikar och då måste man sätta ned foten och tala ur skägget.

• Anonym (L)

Jobbigt.. Hade hoppats kunna lösa detta med min undvikande sida Räcka ut tungan. Det är konstigt ibland att man ser så olika på saken. Hon verkar tycka att vi klickar. Jag har alltid tyckt hon varit jobbig som fasen och trott att hon då tyckt jag var tråkig eftersom jag inte alls är så där högljudd. Hade varit bra nu om hon tyckte så. Då hade jag sluppit detta! Flört

• Eisa

Skräninga påhängiga personer är det äckligaste som finns i personväg. Jag förstår dig TS. De brukar även vara tröga och och fatta hintar.

• Crazy Baby

Hon kanske missuppfattat dig totalt och tycker du är en cool och svårflirtad typ som inte är så på som hon är!! Grattis!

• Mamsis

Hon kanske tycker att det klickar just för att du är tyst, då får hon så mycket större utrymme att skräna på =)

Tyvärr så finns det folk som inte kan ta hintar, en del för att de är så självupptagna att de helt enkelt inte kan tänka tanken att detfinns folk som inte vill umgås med dem, en del för att de har tex aspergers.

• bellanbus

Jag hamnar också alltid i sådana här situationer...ibland undrar jag om man måste vara direkt otrevlig mot folk för att de inte ska tro att man är bästisar...

Jag är en trevlig person, alltid glad o snäll mot alla, men bara för det så vill jag ju inte börja umgås med alla liksom...

Jag hade nog fortsatt undvika, även om det egentligen är emot mina principer, men eftersom det inte har "hänt" nåt mellan er som du kan åsyfta så känns det som att ignorera är enda sättet.
    Någon gång rinner det ut i sanden, det har det alltid gjort för mig...

Välkomna till Effelltown....
  • sötkaka
    Mamsis skrev 2008-04-19 10:15:45 följande:
    Hon kanske tycker att det klickar just för att du är tyst, då får hon så mycket större utrymme att skräna på =)
    Ha ha.... så sant så!
  • Anonym (L)
    bellanbus skrev 2008-04-19 10:18:17 följande:
    Jag hamnar också alltid i sådana här situationer...ibland undrar jag om man måste vara direkt otrevlig mot folk för att de inte ska tro att man är bästisar...Jag är en trevlig person, alltid glad o snäll mot alla, men bara för det så vill jag ju inte börja umgås med alla liksom...Jag hade nog fortsatt undvika, även om det egentligen är emot mina principer, men eftersom det inte har "hänt" nåt mellan er som du kan åsyfta så känns det som att ignorera är enda sättet.Någon gång rinner det ut i sanden, det har det alltid gjort för mig...
    Jag trodde att det hade runnit ut i sanden nu. Tills jag råkade stöta på henne här i veckan när vi var ute på promenad.. Suck tänkte jag. Typiskt. Då togs det upp igen att vi borde ses. Hon hade en dag i åtanke men jag kunde så klart inte då så nu har vi skjutit upp det igen. Det här kommer säkerligen fortsätta resten av min mammaledighet. Hon är också mammaledig. Sen kan det rinna ut i sanden Cool
  • bellanbus
    Anonym (L) skrev 2008-04-19 19:23:06 följande:
    Jag trodde att det hade runnit ut i sanden nu. Tills jag råkade stöta på henne här i veckan när vi var ute på promenad.. Suck tänkte jag. Typiskt. Då togs det upp igen att vi borde ses. Hon hade en dag i åtanke men jag kunde så klart inte då så nu har vi skjutit upp det igen. Det här kommer säkerligen fortsätta resten av min mammaledighet. Hon är också mammaledig. Sen kan det rinna ut i sanden
    Oh så ni är båda mammalediga...DÄR har vi det! Hon känner väl att ni har conectat på grund av att ni båda är mammalediga...

Jag begriper inte ibland varför vissa människor tror att man umgås med vem som bara för att man är mammalediga samtidigt..
    Precis som om bara för att man har små bebisar så får man genast mer gemensamt??

Ja jag säger då det!
    Välkomna till Effelltown....
  • Anonym (L)
    bellanbus skrev 2008-04-19 19:25:33 följande:
    Oh så ni är båda mammalediga...DÄR har vi det! Hon känner väl att ni har conectat på grund av att ni båda är mammalediga...Jag begriper inte ibland varför vissa människor tror att man umgås med vem som bara för att man är mammalediga samtidigt..Precis som om bara för att man har små bebisar så får man genast mer gemensamt??Ja jag säger då det!
    Jo, jag känner så också. Jag har märkt nu också när vi råkat på varann att det klickar inte alls. Vi har inget att prata om fast vi har barn. Hon verkar inte ha någon gammal bekantskap som fått barn så därför tycker hon det är så kul att hon stött på mig. Men vi hade aldrig en kompisrelation då ändå så jag förstår inte riktigt varför hon är så förtjust i mig nu. Om inte annat borde hon tycka jag är rätt otrevlig nu som aldrig hör av mig och så. Men inte verkar hon göra det..
Svar på tråden Varför förstår hon inte mina hintar?