Loris skrev 2008-04-19 10:10:03 följande:
Vi började att helt enkelt inte låta katterna mysa i garderoben eller i nytvättadekläders påsen :)Vissa kammar sina katter, Det sägs ska hjälpa (det är dock inget vi provat eftersom våra missar verkligen hatade det)Och vissa badar sina katter en gång i veckan (inte heller ngt vi testat, men hört att även det ska hjälpa för att 'håra av dem')
Jag försöker vänja dem av vid att ligga på kläder (men dottern slänger av sig kläder lite här o var ibland).
Kamma är halvhjärtat eftersom båda katterna avskyr det, det är lite tvångsmässigt..man får hålla dem.
Bada har jag provat göra med han som hårar mest, men han blev helt vild och efter en olycka jag var med om när jag var liten (en av våra katter fick panik vid bad och klättrade på mig med sina klor och ja, skadade mig) så är jag lite rädd för sånt...
Ja jag antar att det kanske inte finns några genvägar mer än att dammsuga dammsuga då..
Men hur vänjer man dem av vid att ex ligga i min säng? Jag stänger dörren men hankatten öppnar den hela tiden o då smiter de in...
Finns det nåt knep (vattenspruta?) man kan använda?
Hur lång tid brukar det ta innan de vänjer sig av det?